Dziś mamy 27 października 2021, środa, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Gęsina na talerzu. Narodowe Święto Niepodległości

Listopad nieodłącznie wiąże się z dumnym celebrowaniem# Narodowego Święta Niepodległości. W naszym województwie udało się zbudować tradycję oficjalnych obchodów w połączeniu z rodzinnymi spotkaniami przy stole i serwowaną na nich gęsiną jako głównym daniem. Rozpoczynamy kampanię ,,Kujawsko-pomorska gęsina na świętego Marcina”.

(czytaj więcej)
0

Dziecko nie chce iść do szkoły. Co powinno zaniepokoić rodziców?

Problem odmowy przez dziecko pójścia do szkoły zazwyczaj nie pojawia się# 1 września. Dochodzi do tego najczęściej kilka tygodni później. Dla ustalenia prawidłowej diagnozy zachowania dziecka bardzo ważne są zarówno moment jego pełnej odmowy chodzenia do szkoły, jak i rozwój całej historii.

(czytaj więcej)
0

Psychiatrzy są zaniepokojeni kondycją Polaków. Wpływ na to miała pandemia?

W tegoroczną jesień wchodzimy z# kiepskim samopoczuciem. Psychiatrzy podkreślają, że coraz więcej osób zwraca się do nich po pomoc - przychodzą ze stanami lękowymi, zaburzeniami depresyjnymi i szeregiem powikłań psychiatryczno-neurologicznych po przebyciu COVID-u.

(czytaj więcej)
0

Umowa na wesele. Na te szczegóły musisz zwrócić uwagę

Jak wynika z danych BIQdata.pl, w 2020 r. zawarto w# Polsce 145 tys. Małżeństw. To o 20% mniej niż rok wcześniej. Wiele Par Młodych przełożyło wesele w związku z sytuacją pandemiczną. W jej efekcie zmienił się także sposób planowania wesel - z długoterminowego na krótkoterminowy, ograniczający się do 2-4 miesięcy. Nadal jednak organizacja wesela to zwykle spore przedsięwzięcie, w które zaangażowanych jest wiele podmiotów. By się w tym wszystkim nie pogubić, warto spisywać umowy. Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy.

(czytaj więcej)