Dziś mamy 13 października 2024, niedziela, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

"Po bezdrożach". Wędrówka wzdłuż Doliny Noteci

Kolejna nocna wędrówka z cyklu "Po bezdrożach" za nami#. Tym razem wracaliśmy z Anielin do Nakła skarpą wzdłuż Doliny Noteci.

(czytaj więcej)
0

Problem nieodwołanych wizyt lekarskich. Blokują miejsca innym pacjentom

Wystartowała 3. edycja kampanii #odwołuje#nieblokuje. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodwołanych wizyt, które blokują możliwości skorzystania z usług medycznych innym pacjentom.

(czytaj więcej)
0

Oryginalny wystrój dworca. Renowacja ramki z okienka kasowego

Dbając o szczegóły oryginalnego wystroju dworca kolejowego# w Kcyni, przekazaliśmy do renowacji ramkę z okienka kasy biletowej.

(czytaj więcej)
0

Cyberprzestępcy zaskakują swoją pomysłowością. Stosują nowe metody

Choć mogłoby się wydawać, że temat oszustw internetowych# jest już powszechnie znany, cyberprzestępcy nadal zaskakują swoją pomysłowością, tworząc nowe metody wyłudzania danych. W 2023 roku phishing stanowił aż 64% incydentów zgłoszonych do zespołu CERT Polska. Październik to europejski miesiąc cyberbezpieczeństwa, dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, jak istotne jest zachowanie czujności w obliczu zagrożeń.

(czytaj więcej)