Dziś mamy 17 maja 2024, piątek, imieniny obchodzą:

11 kwietnia 2018

Jak pracować w warunkach open space?

Znalazłaś ostatnio pracę dzięki Pracuj.pl. Kiedy przyszłaś do biura, okazało się, że zostało ono skonstruowane na zasadzie open space, z którym nie miałaś jeszcze do czynienia. Jedyne, co ci się z tym kojarzy to hałas, harmider, ciągły dźwięk telefonów. Jak się zachować na takiej przestrzeni? Czy taki rodzaj biura ma jedynie same wady? Jak wygląda taka praca oraz jak należy się zachować, aby nie utrudniać innym pracy? Tego wszystkiego dowiesz się czytając nasz artykuł.

Open space – co to w ogóle jest?

To nic innego jak ‘otwarta przestrzeń’. Pracownicy zajmują miejsca w jednym wielkim pomieszczeniu, z dużą ilością biurek, które są oddzielone od siebie cienkimi ściankami. Tworzą one tzw. boksy. Biuro ma swoich przeciwników, jak również zwolenników.  Pierwsze biura takiego typu powstały w Stanach Zjednoczonych,.

Wady i zalety biura typu open space

Ogromną zaletą takiego typu biura jest bliski kontakt współpracowników. Dzięki temu, że znajdują się blisko siebie mogą się konsultować, przekazywać sobie informacje i dokumenty znacznie szybciej i sprawniej. Ponadto, współpraca bywa o wiele łatwiejsza. W momencie, kiedy niezbędna jest rozmowa, szybka konsultacja – nie trzeba szukać danej osoby po całym budynku, ponieważ mamy ją tuż obok siebie, niemalże na wyciągnięcie ręki. Dużą zaletą jest również fakt, że osoby nowo przyjęte mogą przyglądać się pracy swoich bardziej doświadczonych kolegów i uczyć się od nich. Jeżeli chodzi o kwestie finansowe – open space jest tańszy i bardziej ekonomiczny od mniejszych pomieszczeń. Takie biuro posiada również wady. Jedną z nich jest przede wszystkim wszechogarniający nas hałas, który uniemożliwia koncentrację na pracy. Ponadto, możemy czuć się nieustannie obserwowani. To powoduje u nas stres i presję.

Jak zachowywać się w biurze typu open space?

Istnieje kilka ważnych zasad, które pomogą ci lepiej zaaklimatyzować się w tym miejscu i sprawią, że twoja praca stanie się przyjemniejsza. Oto one:

  • Spersonalizuj miejsce pracy,
  • Nie hałasuj,
  • Dbaj o higienę,
  • Wyjdź, jeżeli planujesz długą rozmowę lub jest to rozmowa prywatna,
  • Nie zaglądaj przez ramię,
  • Nie bądź wścibska, nie wypytuj,
  • Pamiętaj, że nie jesteś tu sama.

Artykuł sponsorowany: Materiał Partnera

Czytaj również

udostępnij na FB
0

"Przybij Piątkę z CSWOT". Bieg terenowy z przeszkodami

Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej #zaprasza wszystkich biegaczy na wyjątkowy bieg terenowy pod nazwą „Przybij Piątkę z CSWOT”, który odbędzie się już 25 maja br. na terenie Gospodarstwa Szkółkarskiego Bielawy.

(czytaj więcej)
0

Leczenie boreliozy metodą ILADS. Nałożono pierwszą karę pieniężną

Podsumowanie działań Rzecznika Praw Pacjenta w zakresie leczenia# boreliozy metodą ILADS i pierwsza kara pieniężna nałożona w tej sprawie.

(czytaj więcej)
0

Dokumentacja medyczna na żadanie pacjenta. Zapadł wyrok

Udostępnianie dokumentacji medycznej – placówka medyczna ma obowiązek #wysyłki pacjentowi, na jego żądanie, dokumentacji medycznej pocztą. Sąd potwierdza stanowisko Rzecznika Praw Pacjenta.

(czytaj więcej)
0

Dzień Mostowca. "Znani i szanowani na całym świecie"

Nieco ponad 10 tys. obiektów mostowych znajduje się #w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ich łączna długość wynosi ok. 570 km, a powierzchnia to ok. 8,4 mln m². Wiele z tych mostów zaliczanych jest do wyjątkowych dzieł sztuki inżynieryjnej. Nie mogłyby jednak powstać, gdyby nie praca wybitnych specjalistów. 18 maja obchodzimy Dzień Mostowca.

(czytaj więcej)