Dziś mamy 25 kwietnia 2024, czwartek, imieniny obchodzą:

11 maja 2022

Staszic Adventure Race 2022. Weź udział w rajdzie!

fot. Starostwo Powiatowe w Nakle

fot. Starostwo Powiatowe w Nakle

Powiat Nakielski we współpracy ze# Stowarzyszeniem „Aktywna Kcynia" oraz Zespołem Szkół im. Stanisława Staszica w Nakle nad Notecią organizuje rajd na orientację "Staszic Adventure Race 2022", który skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych z terenu powiatu nakielskiego.

Zachęcamy do zapisów pod numerem tel. 52 386 66 29 lub na adres e-mail: emilia.marach@powiat-nakielski.pl. Szczegóły rajdu dostępne w regulaminie

Materiał: Starostwo Powiatowe w Nakle 

Oceń artykuł: 1 0

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad

    • 0 (0)

    Historia statku Zgłowieda, w dniu 12-05-2022 08:33:17 napisał:

    Jadwiga” zbudowana została w 1926 roku w nieznanej stoczni. Od 1938 roku figuruje w ewidencji Polskiego Rejestru Statków. W maju 1946 roku ekipy Państwowego Zarządu Wodnego w Toruniu wydobyły zniszczony w 6 % wrak statku z dna Wisły w rejonie Nieszawy. Jednostkę odbudowano w Stoczni Rzecznej w Toruniu z kredytów inwestycyjnych. Przydzielony do Państwowego Zarządu Wodnego w Toruniu w 1948 roku otrzymał nazwę “Koszykówka”, którą rok później zmieniono na “Zgłowięda”. Przedwojenna nazwa nie jest znana. Statek wykorzystywano jako holownik. W 1951 roku trafił do Rejonu Dróg Wodnych w Płocku, gdzie pływał do 1958 roku. W 1956 roku otrzymał silnik typu 3D6 o mocy 150 KM. W maju 1958 roku Centralny Zarząd Dróg Wodnych pismem TP-082/80/58 polecił przekazać holownik do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. Tam też wykorzystywany był przy pracach hydrotechnicznych i holowaniach. Od 1963 roku jego armatorem został Okręgowy Zarząd Wodny w Bydgoszczy, a od 1973 roku Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego w Bydgoszczy. W czasie eksploatacji statek był przebudowywany co zmieniło jego sylwetkę. W 1988 roku “Zgłowięda” została wycofana, a w dniu 15 lutego 1989 roku przekazana Urzędowi Miasta i Gminy w Barcinie. Tam pływała na jeziorze Mielno. W październiku 1991 roku statek nabył Włodzimierz Czechlowski nie wiadomo do kiedy go eksploatował. W 2001 roku stojący na lądzie w Łącku koło Tuczna dawny holownik odnaleźli Jerzy i Waldemar Matuszakowie. Po dwuletnich poszukiwaniach odnaleźli oni dawnego właściciela i odkupili wrak. Remont trwał 18 miesięcy, między innymi w Fordonie gdzie został przewieziony na lawecie. Tam też otrzymał nowy silnik, rewers i pozostałe wyposażenie. W 2005 roku statek trafił do Pieczysk nad Zalewem Koronowskim. Od 2015 roku macierzysty port to Nakło nad Notecią. Wymiary po przebudowach: 1962 r.: długość całkowita: 16,67 m; szerokość całkowita: 3,46 m; wysokość burt: 1,40 m; wysokość całkowita: 4,05 m zanurzenie: 0,80 m. 1966 r.: długość całkowita: 16,67 m; szerokość całkowita: 3,46 m; wysokość burt: 1,20 m; wysokość całkowita: 3,15 m zanurzenie: 0,80 m. 1988 r.: długość całkowita: 16,59 m; szerokość całkowita: 3,46 m; wysokość burt: 1,40 m; wysokość całkowita: 310 m zanurzenie: 0,80 m. Silniki główne: 1948 r.: 1 silnik wysokoprężny sześciocylindrowy; Deutz; prod: Klöeckner Humboldt Deutz A.G, Köln; rok produkcji 1938 o mocy 90 KM. Od 1956 roku 1 silnik wysokoprężny sześciocylindrowy typu 3D6; prod. ZSRR; rok produkcji 1953; Nr fabryczny: 9130; moc: 150 KM; średnica cylindra: 150 mm; skok tłoka: 180 mm; ilość obrotów max.: 1500 min.; obroty wału śrubowego: 500/min. później 750 obrotów/min.; 1 prądnica prądu stałego o mocy 0,9 kW dająca prąd o napięciu 28 V. Od 2006 roku 1 silnik wysokoprężny “Iveco”o mocy 75 KM

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
Pamiątka A4
20,00 zł PLN
Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego
od 500PLN
Budowa magazynów
Szkolenia bhp wstępne
od 30PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności układu kierowniczego
Bezpłatne kontrolowanie sprawności ustawienia świateł
Zaproszenia
4,00 zł PLN
0

Najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie to najważniejszy posiłek# w ciągu dnia. Dzięki niemu dostarczamy organizmowi węglowodany, które są źródłem energii.

(czytaj więcej)
0

Sprawdzono jakość handlową jaj. Jakie nieprawidłowości stwierdzono?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów #Rolno-Spożywczych (IJHARS) przedstawia wyniki planowej kontroli w zakresie jakości handlowej jaj, przeprowadzonej w IV kwartale 2023 r. w sklepach spożywczych i innych punktach sprzedaży detalicznej na terenie całego kraju.

(czytaj więcej)
0

Kwiecień plecień. Poranne opady śniegu zaskoczyły mieszkańców

W kcyńskiej gminie dziś rano #padał śnieg z deszczem i to dość intensywnie. Za oknem przez kilkanaście minut panowała iście zimowa aura.

(czytaj więcej)
0

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.

(czytaj więcej)