Jedna ogólnopolska infolinia KAS. Zmiany od października
fot. Ministerstwo Finansów
Pracownicy urzędów skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej# (KIS) będą udzielać informacji pod numerami: (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych i 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych. Tak jak dotychczas dzwoniący uzyskają pod tymi numerami ogólną informację podatkową i celną. Nowością jest możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
- Ogólnokrajowa infolinia KAS zapewni naszym klientom szybką i profesjonalną obsługę, dostarczy rzetelnych i pewnych informacji. Zadbaliśmy o bezpieczeństwo udzielanych informacji. Uwierzytelnienie kodem telePIN zapewni ochronę danych osób korzystających z infolinii – podkreśla wiceminister finansów zastępca szefa KAS Małgorzata Krok.
- To rozwiązanie dopełnia możliwości zdalnej obsługi naszych klientów. Od lat resort finansów rozwija e-Urząd Skarbowy, w którym można rozliczyć swoje podatki i załatwić wiele innych spraw z nimi związanych. Klienci logują się do niego z wykorzystaniem platformy login.gov.pl, co zapewnia im bezpieczeństwo. Teraz równie bezpiecznie będą mogli kontaktować się z urzędem skarbowym przez telefon – wyjaśnia zastępca szefa KAS.
Opcja potwierdzenia tożsamości za pomocą telePINu będzie dostępna także dla pełnomocników ogólnych oraz użytkowników konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym. Korzystając z infolinii KAS pełnomocnicy ogólni i użytkownicy konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym będą zatem mogli, po uwierzytelnieniu, uzyskać wszystkie potrzebne informacje dotyczące swojego mocodawcy lub organizacji.
Infolinia KAS
W ramach infolinii KAS w całej Polsce urzędy skarbowe będą obsługiwały klientów pod numerami, które były do tej pory wykorzystywane przez Krajową Informację Skarbową:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych będą automatycznie przekierowywane na infolinię.
Jakie informacje uzyska dzwoniący
Dzwoniąc na infolinię KAS klienci jak dotychczas uzyskają ogólną informację podatkowo-celną bez konieczności potwierdzania tożsamości.
Nowością będzie możliwość uzyskania informacji dotyczących indywidualnych spraw podatnika objętych tajemnicą skarbową po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN. Dzwoniący uzyskają np. informacje o rozliczeniach swoich nadpłat i zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych. Będą też mogli uzyskać wskazówki, jak załatwić swoje sprawy samodzielnie przez Internet, w dowolnym miejscu i czasie, korzystając z e-Urzędu Skarbowego.
Nie zmieniają się zasady udzielania informacji przez wyspecjalizowane urzędy skarbowe obsługujące duże podmioty gospodarcze. Pracownicy tych urzędów, będą dostępni pod dotychczasowymi numerami telefonów.
Uwierzytelnienie za pomocą telePIN
Każdy podatnik będzie mógł zadzwonić na infolinię KAS i uzyskać informacje dotyczące swoich spraw podatkowych, objęte tajemnicą skarbową, po uwierzytelnieniu kodem telePIN.
Jeśli dzwoniący na infolinię KAS będzie chciał uzyskać telefonicznie informację dotyczącą swoich spraw podatkowych, objętych tajemnicą skarbową, potrzebuje kodu telePIN.
Klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
Pełnomocnicy działający na podstawie pełnomocnictwa ogólnego PPO-1 lub osoby upoważnione do obsługi konta organizacji (UKO) także będą mogli uzyskać dostęp do informacji objętych tajemnicą skarbową, a dotyczących swoich mocodawców lub organizacji, do konta której są upoważnieni. W tym celu, poza telePINem, będą proszeni także o podanie numeru identyfikacyjnego mocodawcy lub organizacji.
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika KAS.
Jak to będzie działało w praktyce pokazują poniższe schematy.
Źródło: Ministerstwo Finansów
Czytaj również
- Problem nieodwołanych wizyt lekarskich. Blokują miejsca innym pacjentom
- Jak chronić siebie i swoje dane w sieci? Miesiąc cyberbezpieczeństwa
- Jak utworzyć azyl dla zwierząt? Można składać wnioski
- Miesiąc świadomości raka piersi. Kluczowe znaczenie ma czas
- Światowy Dzień Walki z Wścieklizną. Przede wszystkim profilaktyka
Dodaj komentarz
Zespół ds. Prostego Języka. Jak zrozumieć pisma urzędowe?
Dzisiaj obchodzimy Międzynarodowy Dzień Prostego Języka!
(czytaj więcej)Problem nieodwołanych wizyt lekarskich. Blokują miejsca innym pacjentom
Wystartowała 3. edycja kampanii #odwołuje#nieblokuje. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodwołanych wizyt, które blokują możliwości skorzystania z usług medycznych innym pacjentom.
(czytaj więcej)Oryginalny wystrój dworca. Renowacja ramki z okienka kasowego
Dbając o szczegóły oryginalnego wystroju dworca kolejowego# w Kcyni, przekazaliśmy do renowacji ramkę z okienka kasy biletowej.
(czytaj więcej)Cyberprzestępcy zaskakują swoją pomysłowością. Stosują nowe metody
Choć mogłoby się wydawać, że temat oszustw internetowych# jest już powszechnie znany, cyberprzestępcy nadal zaskakują swoją pomysłowością, tworząc nowe metody wyłudzania danych. W 2023 roku phishing stanowił aż 64% incydentów zgłoszonych do zespołu CERT Polska. Październik to europejski miesiąc cyberbezpieczeństwa, dlatego Ministerstwo Cyfryzacji przypomina, jak istotne jest zachowanie czujności w obliczu zagrożeń.
(czytaj więcej)
Komentarze (1) Zgłoś naruszenie zasad
Ja, w dniu 15-09-2024 13:42:45 napisał:
odpowiedz
Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.
Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!