Dziś mamy 23 kwietnia 2024, wtorek, imieniny obchodzą:

21 października 2014

Wyjazd studyjny do Niemiec

fot. I LO w Nakle

W dniach 13 -16 października uczniowie z I LO w Nakle wyjechaliś do Niemiec w ramach projektu „Skarby natury - co kryje Ziemia”.

Projekt realizowany jest w oparciu o środki pozyskane przez nauczycielki Hannę Pietrucin i Rozalię Wencel ze Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią. W programie wyjazdu odbyły się zajęcia w terenie, zwiedzanie Drezna i Miśni. Zachwyciliśmy się pięknem zbiorów Galerii Obrazów Starych Mistrzów w pałacu Zwinger.

Ogromne wrażenie wywarł na nas obraz Madonna Sykstyńska. Następnie udaliśmy się do kościoła „Hofkirche”, w którym, potem obejrzeliśmy malowidło ścienne „Fürstenzug” oraz udaliśmy się na promenadę spacerową Brühlsche Terrasse. Stamtąd mogliśmy podziwiać panoramę Drezna. Duże wrażenie wywarł na nas zamek. Następnie zwiedziliśmy odbudowany w 2005r. kościół Frauenkirche i podziwialiśmy Stary Rynek. Spacer po położonym nad Łabą Starym Mieście zwanym Florencją Europy Wschodniej pozostanie nam na długi czas w pamięci.

Drezno to piękne miasto, jednak jeszcze większe wrażenie wywarła na nas Miśnia wraz z zamkiem Albrechtsburg oraz katedrą, w której pochowana jest Barbara Jagiellonka - córka Kazimierza Jagiellończyka. Wzgórze góruje nad miastem, które nieco przypomina Pragę. W Miśni zwiedziliśmy również Manufakturę Porcelany. Powstała ona w 1710 roku jako pierwsza w Europie. Mogliśmy prześledzić proces produkcji porcelany w kolejno zwiedzanych pomieszczeniach. Np. dowiedzieliśmy się, że  istnieje wiele odmian porcelany, różniących się wyglądem końcowego produktu, a na etapie wytwarzania składem masy i temperaturą wypalania.

Najpopularniejszym obecnie rodzajem jest tak zwana porcelana twarda, produkowana z masy składającej się z glinki kaolinowej, skalenia i kwarcu w przybliżonych proporcjach 2:1:1, wypalanej w temperaturze 1380-1460oC. Po pokazie oglądaliśmy piękne wyroby porcelanowe w przyfabrycznym Muzeum. Zwiedzaliśmy również Torgau z zamkiem i Muzeum Katarzyny von Bora- żony Marcina Lutra. W Torgau znajduje się też pomnik, który upamiętnia spotkanie wojsk alianckich nad rzeką Łabą. Dalej nasza trasa zwiedzania wiodła do średniowiecznego miasta Mühlberg, gdzie zwiedzaliśmy zabytkowy klasztor.

Podczas wyjazdu studyjnego mogliśmy poznać zarówno tereny położone w Saksonii jak też w Brandenburgii. W czwartek rano odwiedził nas przedstawiciel Starostwa Elbe- Elster, Dieter Jagode i zaprosił nas na wystawę „Wo Preußen Sachsen küsst” w zamku w Doberlug- Kirchhain. Ostatniego dnia zwiedziliśmy zabytkową szkołę partnerską w Elsterwerdzie. Koledzy z Elsterwerdy pełnili rolę naszych przewodników.

Wyjazd był udany pod każdym względem. W drodze do Nakła wymienialiśmy się wrażeniami, bo wycieczka szkolna to zawsze wielka radość dla nas - uczniów. Nie tylko bawią i uczą, ale też pozwalają na urozmaicenie nauki oraz oderwanie się od szkolnej ławki. Dziękujemy naszym nauczycielkom za zorganizowanie wyjazdu. Panie pełniły rolę organizatorek, przewodniczek i opiekunek. Dzięki temu koszty wyjazdy nie były wysokie. W trakcie wyjazdu rozmawialiśmy też o planach na przyszłość. Trzymamy za nasze plany  kciuki!

Materiał: Uczniowie I LO w Nakle

Oceń artykuł: 71 66

Czytaj również

udostępnij na FB

Kolejna wędrówka wzdłuż rzeki Noteć. Trasa nie będzie trudna

Zapraszam na wędrówkę z cyklu# "Po bezdrożach".

(czytaj więcej)

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)

Kwiecień plecień. Poranne opady śniegu zaskoczyły mieszkańców

W kcyńskiej gminie dziś rano #padał śnieg z deszczem i to dość intensywnie. Za oknem przez kilkanaście minut panowała iście zimowa aura.

(czytaj więcej)

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.