Dziś mamy 17 września 2019, wtorek, imieniny obchodzą:

26 kwietnia 2017
PORADNIK FIZJOTERAPEUTY - BÓL KRĘGOSŁUPA CZ.3

Trenuj przynajmniej 30 minut dziennie – poczujesz różnicę!

fot. Picture-Factory

fot. Picture-Factory

Trening to podstawa. Regularny, systematyczny, rzetelny i przemyślany. W przeciwieństwie do powszechnego mniemania ruch w pracy nie może być traktowany jako trening, ćwiczenia. Jeśli pracujesz fizycznie to właśnie Ty, w szczególności, powinieneś ćwiczyć by móc pracować fizycznie!

Każde, dobrze wykonywane technicznie (!) ćwiczenia są dobre. A najlepsze są te, które lubisz. Spacerowanie, bieganie, Crossfit, siłownia, jazda na rowerze, pływanie, joga, pilates, wszystkie są równie dobre w leczeniu i zachowaniu stanu kręgosłupa w formie. Należy pamiętać, że ważniejsze jest to, ile czasu poświęcamy na ćwiczenia a nie jakie one są. Najlepiej by było to powyżej 30 minut dziennie ale każda ilość będzie korzystna.

Nowe, nie oznacza dobre

Przestrzegam przed cudownymi, uzdrawiającymi wynalazkami. Urządzenia elektryczne, magnesy, masażery, trenażery, bańki, kolorowe taśmy ze sprężynami i wiele innych. Wiele z tych urządzeń nie było jeszcze przetestowanych a rezultaty tych testowanych są raczej mizerne. Lepiej wydać te pieniądze na karnet do klubu sportowego albo nowe buty do biegania.

Należy zmienić podejście do kręgosłupa

Zbyt często ludzie słyszą, że „nic się już nie da zrobić” i trzeba przyzwyczaić się do bólu. Błąd! Ból kręgosłupa można wyleczyć. Kręgosłup również się regeneruje i można go „naprawić”. Tak jak ze skręceniem kostki - bardzo bolesne na początku, z czasem gojące się i w końcu bezbolesne, w pełni sprawne. Ważnym czynnikiem jest regularna i przemyślana aktywność fizyczna, unikanie ruchu nie pomoże, wręcz przeciwnie. Odczuwanie bólu dla każdego jest inne i zależy od wielu czynników. To tłumaczy dlaczego wiele różnych terapii jest nieskutecznych, jeśli skupiają się tylko na jednym aspekcie problemu.

Mentalność 

Wyznaczenie osobistych celów terapii, zmiana czynników wpływających na ból, zaangażowanie w aktywność, którą lubisz, relaksacja - wszystko to wpływa pozytywnie na leczenie bólu i regenerację kręgosłupa.

STOMED I Naklo, ul. Pocztowa 17 I tel. 52 385 38 41

Materiał reklamowy / Artykuł sponsorowany: Jan Karczewski, fizjoterapeuta

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Pralka w kuchni? Dlaczego nie!

W polskich kuchniach zmywarki to już codzienność. Niemal każdy kuchenny projekt zakłada obecność tego rodzaju urządzenia z przyczyn praktycznych i ekonomicznych.

(czytaj więcej)
0

Przewijanie noworodka. Główne zasady

Dla początkujących rodziców pierwsze przewijanie nowonarodzonego dziecka często wiąże się ze stresem, poczuciem niepewności i strachu przed ryzykiem uszkodzenia# delikatnego ciałka noworodka. Wbrew pozorom czynność ta jest bardzo prosta, należy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności i stosowaniu kilku zasad. Instruktarz przewijania dziecka opisuje położna Renata Lustyk – laureatka konkursu „Położna na medal”.

(czytaj więcej)
0

Cukrzyca ciążowa. Jak sobie z nią radzić ?

Cukrzyca ciążowa to choroba dotycząca około 4-7% kobiet w ciąży.# Jest to jednostka chorobowa, na którą najczęściej zapadają przyszłe mamy. Ze względu na szerszy dostęp do diagnostyki, rozpoznawana jest ona u kobiet znacznie częściej niż kiedyś. Nieleczona cukrzyca ciążowa może stwarzać zagrożenie zarówno dla mamy jak i dla rozwijającego się płodu. Jak rozpoznać cukrzycę ciążową, jak ją leczyć, opisuje położna Alina Jedlińska – ambasadorka kampanii „Położna na medal”.

(czytaj więcej)
0

E-rewolucja. Cyfryzacja w służbie zdrowia

E-recepty w aplikacji mObywatel, profil zaufany potwierdzany w przychodni – to tylko kilka najnowszych ułatwień dla pacjentów#, które przygotowaliśmy wspólnie z Ministerstwem Zdrowia. W poniedziałek na briefingu w Siedlcach mówił o nich minister cyfryzacji Marek Zagórski.

(czytaj więcej)