Dziś mamy 19 kwietnia 2024, piątek, imieniny obchodzą:

26 września 2020

Rozliczenia za centralne ogrzewanie. "Strach się bać, co będzie za rok?"

fot. archiwum

fot. archiwum

Nasz Internauta poruszył temat rozliczeń za# centralne ogrzewanie w Spółdzielni Mieszkaniowej Chrobry. Treść nadesłanej wiadomości publikujemy poniżej.

Należy nagłośnić temat corocznych rozliczeń za centralne ogrzewanie w SM chrobry! Problem jest naprawdę wielki. Wystarczy porównać kwotę jednostki zużycia z roku poprzedniego - wzrost o 60%!!! Strach się bać, co będzie za rok? - wzrost może o 80 , a może o 120 %? Mniejsze ryzyko jest w grze w ruletkę! Nie wspomnę o pozostałych kosztach wyszczególnionych w rozliczeniu takich jak np. koszty stałe wzrost o 20%. Jest oczywiście możliwość reklamacji rozliczenia w terminie 14 dni, ale oczywiście nikomu nie udało się jeszcze takiej reklamacji uzyskać. Ludzie są na straconej pozycji, śmieją nam się w twarz. Trzeba iść z tym tematem dalej...

Materiał: Internauta 

Oceń artykuł: 70 4

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (118) Zgłoś naruszenie zasad

    • 22 (32)

    Ki, w dniu 26-09-2020 14:52:47 napisał:

    Ja też jak dzisiaj zobaczyłem rozliczenie to bylem w szoku...robią co chcą z ludźmi

    odpowiedz

    • 22 (28)

    Chrobry, w dniu 26-09-2020 14:59:03 napisał:

    Zgadzam się trzeba iść z tym gdzieś wyżej oszukują i to ile się da!!!Nadplaty 10 zł śmiech gdzie nie ma mrozów sami wyłączają ogrzewanie wtedy kiedy jest „ciepło „ a my płacimy tak czy siak, w łazience nie wspomnę że rury tak samo zimne Złodzieje nic dodać nic ująć !!!

    odpowiedz

    • 23 (25)

    Chrobrego, w dniu 26-09-2020 15:13:59 napisał:

    Porażka jakaś, ściągnąć te liczniki, ustalić stała kwotę do zapłaty i bd po problemie

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 16 (26)

    ..., w dniu 26-09-2020 15:23:23 napisał:

    Dokładnie! Nie dość ze czynsz z kosmosu to otrzymałam dopłatę prawie 400zl! Jeszcze jak się spóźnisz z zapłata czynszu parę dni to odsetki są również ogromne.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 23 (27)

    Magdalena , w dniu 26-09-2020 15:41:40 napisał:

    Moja zaliczka roczna wystarczyła tylko na koszty stałe. Załosne. Ocieplili bloki i wzieli na ten cel ogromne kredyty bez naszej zgody. Pozabierali nam połowe kwoty z ogrzewania na fundusz remonotowy tez bez naszej zgody. Zaliczki pokrywaja tyko gigantyczne wyssane z palca koszty stałe. Za faktyczne zuzycie doplacamy . Zimy nie bylo, spółdzielnia pewnie zamówiła za duzo ciepla i teraz my mamy za to płacić . Stare bloki i z placonego do tej pory funduszu nie bylo pieniedzy na remonty bloków. Tylko nas okradaja. Pytam się po co w spoldzielni siedzi tyle pracowników? Lepiej niech trawniki koszą bo w tym roku wszystkie osiedla zaniedbane. Wstyd. Podwyżki czynszu po kilka razy w roku a teraz jeszcze za ogrzewanie dopłaty. Złodziejstwo. Ludzie trzeba cos z tym zrobić. A reklamacji oczywiście (w roku zeszlym) rowniez mi nie uwzglednili. Jestem za tym aby wrocily oplaty stałe, uzależnione od metrażu bez podzielnikow.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 14 (20)

    Adam, w dniu 26-09-2020 15:44:16 napisał:

    Trzeba dodać, że kaloryfery bynajmniej w moim mieszkaniu nagrzewają się tylko do "licznika", tak że ponad pół kaloryfera jest zimną, jednostki się nabijają, a ciepła nic nie dają kaloryfery. Gdy oczywiście przyszły osoby z warsztatu po zgłoszeniu, coś porobiły przy kaloryferach lecz problemu nie rozwiązali. Ręce opadają. Ogrzewałem mieszkanie przez to elektrycznie, jednostek zużytych 9 przez te kombinacje z kaloryferem, nadpłata 170 zł. Za zero grzania.

    odpowiedz

    • 6 (16)

    Hehe, w dniu 26-09-2020 16:08:03 napisał:

    Artykuł na tym portalu raczej Wam nie pomoże. Słyszę, że od lat piszczycie ale efektów zero. Widocznie z tym Wam dobrze:-)

    odpowiedz

    • 10 (12)

    Energertyk, w dniu 26-09-2020 16:09:57 napisał:

    Niema co przykrecać grzejników. To zludna oszczędność spółdzielnie płacą za zamówioną móc ciepłą. Jeśli nawet danej mocy nie zuzyjecie czeba płacić ciepłowni. A oni liczą przyszły rok grzewczy na podstawienie poprzedniego grzewczego. I tu spółdzielnia zamawia mmiej bo liczy że zima bądzie łagodna lub tak jak poprzednia. I ciepłownia podnosi ceny aby wyjść na swoim przy minimalnym grzaniu. Oszczędność się sprawdza tlyko w domkach w blokach nic z tego. Tak samo z wodą ciepłą są różne ceny A ciepłownia ta sama bo tam gdzie jest większe zuzycie wody na blok tam ceny są mniejsze.

    odpowiedz

    • 4 (10)

    Obserwator , w dniu 26-09-2020 16:15:44 napisał:

    Tym musi się zająć Ziobro

    odpowiedz

    • 24 (26)

    @adam, w dniu 26-09-2020 16:27:21 napisał:

    Pytam się grzecznie: Gdzie byliście jak zebrania organizowano? Fakt jest taki , że sprawą powinna się prokuratura zająć. Jeżeli chodzi o SM CHROBRY to pieniądze są na bank defrałdowane. Fundusz remontowy pytam się na co idzie? -klatki schodowe brudne -zieleń przed blokami w tym roku kosiarka nie widziała. Znaleźli sobie jeleni do nabijania kasy. ××××NIE DAJMY GNOJOM ZAROBIĆ×××××

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 20 (24)

    Nakielanin, w dniu 26-09-2020 17:01:10 napisał:

    Na zebraniach główny problem to psie kupy, śmiech

    odpowiedz

    • 12 (14)

    Prawda, w dniu 26-09-2020 17:03:56 napisał:

    Niech te podzielniki zlikwidują

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 13 (13)

    Kogut, w dniu 26-09-2020 17:43:58 napisał:

    Lepiej zlikwidować podzielniki i opłacać za metraż, każdy będzie grzał tyle ile potrzebuje bez żadnych zwrotów, bez żadnych dopłat, a czynsz to tańszy w Bydgoszczy niż w Nakle żenada normalnie okradają nas praktycznie na wszystkich rachunkach, ryczałt za gaz 20 zł od osoby, w Występie 4 osobowa rodzina płaci 30 zł a tu by wyszło 80, kilka razy do roku podwyżki czynszu, jestem ciekaw czy spółdzielnia jakoś na ten temat zareaguje???? Chyba przyniosą następne podwyżki!!! Tylko to potrafią!

    odpowiedz

    • 14 (16)

    czytelnik, w dniu 26-09-2020 18:03:10 napisał:

    Trzeba chodzić na zebrania i tam stawiać warunki przecież pracowników i prezesa Wy utrzymujecie może już czas wymienić prezesa i tą całą elitę z biura albo stworzyć wspólnoty.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 9 (9)

    Hydraulik, w dniu 26-09-2020 18:09:52 napisał:

    Po co ludzie dali wcisnąć te podzielniki ciepła, lepiej ustalić kwotę za metr od wielkości mieszkania i po problemie

    odpowiedz

    • 20 (20)

    Westfal, w dniu 26-09-2020 18:16:37 napisał:

    Założyć wspólnotę, wybrać zarząd lub iść pod skrzydła innej spółdzielni, odciąć się od KPECu, założyć indywidualne piece dwufunkcyjne na gaz i zobaczycie jak mocno obniża się koszty. Powodzenia.

    odpowiedz

    • 12 (12)

    Dozorca, w dniu 26-09-2020 18:18:26 napisał:

    Jeżeli nie potraficie zrobić porządku ze Spółdzielnią-to Spółdzielnia zrobi porządek z wami-czytaj "zadba o wasze pieniądze" Uczęszczanie na zebrania i wybory RN to przywilej ale też i obowiązek członków. Każdemu osiedlu przypada określona ilość mandatów, Każde osiedle wybiera swoich kandydatów spośród członków SM zamieszkujących te osiedle - minimum tylu, ile przypada miejsc w RN na dane osiedle.Mają patrzeć "na ręce" Zawsze też RN stosowną uchwałą może odwołać Prezesa.Spółdzielcy mają również "moc sprawczą" i mogą odwołać-pogonić Radę Nadzorczą. na walnym zgromadzeniu.Wszystko zatem w waszych rękach.Tylko po prostu trzeba chcieć coś zmienić a nie tkwić z problemami .Pamiętajcie,że Spółdzielnia to Wy. Niezadowolenie m.in. z wielkich dopłat i opat za ciepło nałożonych na niektórych lokatorów,jest jak najbardziej przyczynkiem do tego by przyjrzeć się temu co się w waszej spółdzielni dzieje i jak gospodaruje wspólnym majątkiem.

    odpowiedz

    • 11 (11)

    Wieś w chrobrego, w dniu 26-09-2020 18:48:16 napisał:

    Rachunek dopłata kopiuj wklej, jak w zeszłym. Gdzie tu logika. Parę lat temu walczyłem z nimi powoływali się na zmianę kosztów stałych i regulamin mają. Mieszkanie na zero nadpłata 160 zł,. Mieszkanie na pokrętle 3 dwa grzejniki, szczytowe, ostatnie piętro dopłata 821 zł za co?? Dodam tylko, że często były zakręcone. Rok i dwa lata prędzej pokrętła na 4 i 5 dość często i też 820 zł. To jest kpina. Miałem popsuty zawór przy grzejniku z winy instalatora pod spółdzielnia to też musiałem zapłacić dodatkowo spółdzielni. Komuna, komuna.

    odpowiedz

    • 6 (8)

    Bebe, w dniu 26-09-2020 19:00:59 napisał:

    A najlepsza odpowiedź jednego z biura z chrobrego zawyż Pan sobie czynsz

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 10 (12)

    świnia, w dniu 26-09-2020 19:05:03 napisał:

    spółdzielnia, czyli wszyscy członkowie, została zadłużona na 10 mln zł i jest zadłużana nadal, tego się nie da spłacić, więc przygotujmy się na kolejne podwyżki wszystkiego co się da - a wszystko przez kilku łajdaków - tutaj jest raport NIK: file:///C:/Users/DELL/AppData/Local/Temp/P-18-086-LBY-03-01.pdf

    odpowiedz

    • -4 (8)

    nakielanka, w dniu 26-09-2020 19:05:07 napisał:

    Nie ma jak miec swoje wygody kosztują a ja do pieca też chodzę a wygoda kosztuje

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (9)

    Andrzej Cz,, w dniu 26-09-2020 19:07:11 napisał:

    Zdjąć podzielniki i po kłopocie

    odpowiedz

    • 14 (16)

    Wanda, w dniu 26-09-2020 19:29:34 napisał:

    Brawo ludzie zróbcie coś z tą z przewałką bo to brak słów....a ten młody Pan Ł.K. od grzejników to brak słów. Bezczelny arogancki typ!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (6)

    lokator, w dniu 26-09-2020 19:41:01 napisał:

    Może spółdzielnia ogrzewa wasze mieszkania spalaniem banknotów i dlatego tak drogo. Powiedzcie im że spalanie banknotów NBP jest nielegalne i sprawa załatwiona, ale to taki dobry interes to ogrzewanie i termomodernizacja. Doić bractwo doić bez litości doić, można im jeszcze w czynszu sprzedać wełnę na sweterki to już się całkiem zmodernizują.

    odpowiedz

    • 14 (16)

    Darek , w dniu 26-09-2020 19:41:24 napisał:

    Cały rok płacę zaliczki. Grzejniki Cały czas skręcone....a tu do zapłaty prawie 700 zl.... skąd te kwoty? Już mam dosyć chamstwa w Chrobry......

    odpowiedz

    • 20 (24)

    Ewa, w dniu 26-09-2020 19:44:32 napisał:

    gdzie są nasze pieniądze? My ciągle zakręcamy grzejniki. Marzniemy bo strach jak co roku przychodzi rozliczenie...to wstyd i skandal! I dość tłumaczenia Pana siostrzeńca pana Kłosa!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (13)

    czytelnik, w dniu 26-09-2020 19:45:18 napisał:

    Wybierzcie na prezesa Mikietyńskiego, Westalka co roku ma nadpłatę jednego czynszu, utrzymuje infrastrukturę, z której korzysta całe osiedle Mroteckiej. Płacą za to mieszkańcy osiedla .

    odpowiedz

    • 8 (10)

    Boy86, w dniu 26-09-2020 20:16:07 napisał:

    Piece gazowe założyć jak na Łokietka w nowych blokach o po problemie spółdzielnia chrobry to kpina kasę biorą gruba nic nie robią prezes kasę bierze też gruba.idiotyzmem jest grzać w ciepłowni wodę I wysyłać ja rurami tak daleko przez całe miasto.a za straty płacą odbiorcy.porobic w każdym bloku kotłownie I po problemie odciąć się I po problemie

    odpowiedz

    • 10 (14)

    Smutna prawda, w dniu 26-09-2020 20:29:41 napisał:

    Ludzie zróbmy coś z tym syfem z tą całą bandą . My za to wszystko płacimy, na wypłaty, na premię a oni nas w dupie mają . Syf kila i mogiła

    odpowiedz

    • 12 (16)

    były pracownik S.CH, w dniu 26-09-2020 20:37:03 napisał:

    dacze prezesa nad zalewem koronowskim za coś trzeba utrzymać !!!!

    odpowiedz

    • -10 (24)

    Norman, w dniu 26-09-2020 20:44:41 napisał:

    Przestańcie biadolić, ile wychodzi rozliczenie kosztów CO na rok - 1900 - 2200??? Ludzie w kamienicach, budynkach nie podłączonych do sieci wiele by dali aby mieć taką wygodę i koszty jak wy.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -2 (10)

    znajoma , w dniu 26-09-2020 20:49:31 napisał:

    wezcie specjaliste pana Guze co mierzyl cieplo scian na klatkach shodowych na os Kaz Wielkiego tylko na dzialkowej zapomnial zmierzyc na Va Bank rachunki beda mniejsze

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 8 (10)

    john doe, w dniu 26-09-2020 21:25:25 napisał:

    no niestety uroki klik i kolesiostwa tak sie kończą ze ktoś jest dymany a niestety tym dymanym jest ten na końcu tego skur***go łańcucha .

    odpowiedz

    • -2 (8)

    Roman, w dniu 26-09-2020 21:31:34 napisał:

    Wina Skiby i ubojni :)

    odpowiedz

    • 10 (18)

    nakielanin, w dniu 26-09-2020 21:53:23 napisał:

    Po co w ogóle spółdzielnia, zmienimy to i utwórzmy wspólnoty mieszkaniowe. Mamy przykłady wspólnot , które już funkcjonują, jest dużo taniej, czynsze o połowę niższe i na pewno jest sprawiedliwie. We wspólnotach nie ma też biurokracji.

    odpowiedz

    • 11 (11)

    Była mieszkanka Chrobrego , w dniu 26-09-2020 21:54:08 napisał:

    Dawno temu już powinny być zniesione te podzielniki, bo żadnej kwoty dopłaty nie da się wyjaśnić czy uzyskać wyjaśnienia. Ja dostałam dopłatę 6 tyś złotych 6 lat chyba temu, gdzie ogrzewałam minimalnie tylko dwa pokoje z trzech . W kuchni nie miałam grzejnika, jeden pokój był nieużywany. Spółdzielnia nigdy z tego nie wytłumaczy się. Jedynie wyprowadzić się z tego barłogu zwanego osiedlem Chrobrego i święty spokój. U nich rozliczenie ogrzewania plus duże podwyżki wciąż wysokiego czynszu to masakra. Z drugiej strony ludzie powinni chodzić na zebrania liczniej i walczyć z dyktaturą prezesa i spółki.

    odpowiedz

    • 6 (14)

    Kamil, w dniu 26-09-2020 22:06:53 napisał:

    Ludzie gadają a nic nie robią taka prawda.....tu kozaki a na zebraniach albo milczą albo w ogóle nie chodzą.....sami robicie z siebie sobie krowy...brak słów

    odpowiedz

    • 7 (11)

    Kamil, w dniu 26-09-2020 22:08:54 napisał:

    Miało być że sami z siebie robicie dojne krowy.... zarząd i reszta doją kase z Was

    odpowiedz

    • 5 (15)

    Pa, w dniu 26-09-2020 22:22:18 napisał:

    Głosowaliście na "dobrą zmianę" to są dla was podwyżki, żałosne pacany. Ha ha ha....

    odpowiedz

    • 4 (8)

    Westfal, w dniu 26-09-2020 22:28:49 napisał:

    Kiedyś sp Chrobry naliczyła w potulicach chorendalne kwoty za ogrzewanie i co się okazało? Ogrzewanie olejowe, tankowanie bez nadzoru, dostawca oleju kum z prezesem, tankował tyle żeby mu pasowało. Sprawa w prokuraturze i co nic umorzenie. RĘKA RĘKĘ

    odpowiedz

    • -3 (9)

    ra, w dniu 26-09-2020 22:29:16 napisał:

    w nagrodę wszystkim mądralą,za darmo ogrzewanie i ciepła woda .

    odpowiedz

    • 3 (7)

    Mietek, w dniu 26-09-2020 23:00:11 napisał:

    Na zebraniach siedzicie jak trusie albo opowiadacie bzdury to samo jest w Potulicach czyli mają was za ciemnotę

    odpowiedz

    • -1 (7)

    Karp , w dniu 26-09-2020 23:46:36 napisał:

    Dokładnie. Teraz wszyscy tutaj stękają a dlaczego mieszkańcy się nie zbuntują żeby ściągnąć te podzielniki. Bo te kwoty które otrzymujemy za ogrzewanie to po prostu jest kosmos a jeszcze człowiek przecież nie ma odkręconych kaloryferów cały czas tylko zakręcone i często zimno w mieszkaniu a tu jeszcze tyle kasy do zapłaty.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (9)

    Naklo, w dniu 27-09-2020 00:16:32 napisał:

    Chętnie bym poszła na zebranie. Ale jak chciałam zapisać się do wspólnoty pani mnie poinformowała że muszę zapłacić 500 zł!!! Tak nie mogę brać udziału w zebraniach

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (2)

    olo, w dniu 27-09-2020 10:02:20 napisał:

    no gro ludzi napisało swoje żale i co i nic z tego nie bedzie tak zrobia swoje minie nam ten szok,,ale za rok powróci napewno

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (7)

    iga, w dniu 27-09-2020 10:08:31 napisał:

    A moja sąsiadka na parterze ma rok w rok kilka stówek zwrotu za centralne ,a ja na piętrze zawsze ...dopłaty pomimo ,że grzeję oszczędniej jak to rozumieć////???

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (5)

    Edek, w dniu 27-09-2020 11:58:56 napisał:

    Płaćcie czynsz co najmniej z półrocznym opóźnieniem , odsetki są śmieszne a ci kretyni ze spółdzielni będą się głowić skąd wziąć kasę na bieżące wydatki .

    odpowiedz

    • 7 (13)

    Naklok, w dniu 27-09-2020 12:01:40 napisał:

    Koszt ciepła w SM jest 500% droższy niż tego wychodzącego z KPEC-u !

    odpowiedz

    • 11 (17)

    nakielanin, w dniu 27-09-2020 12:21:06 napisał:

    Dawno już sygnalizowałem,że trzeba coś zrobić z Zarządem i Radą Nadzorczą,upadłóść SM Chrobry,coraz bliżej...Warto byłoby się przyjrzeć przetargom,poznać tajne składniki wynagrodzenia Zarządu i Rady Nadzorczej,poznać szczegóły pracy inspektora nadzoru z ramienia SM itd i itp.A więc do dzieła członkowie spółdzielni (wszyscy) !

    odpowiedz

    • 6 (6)

    Tak nie może byc, w dniu 27-09-2020 13:31:24 napisał:

    15 członków Rady Nadzorczej to już są koszty. W 2019 ocieplono bloki na K. Wielkiego. W wyniku tego podniesiono oplaty na fundusz remontowy. Aby rachunki nie byly wyższe obniżono zaliczkę na CO. Teraz okazuje się, że wielu mieszkancom wychodzą niedopłaty, a nie ma zimy. W dodatku mieszkańcy płacą za podgrzanie ciepłej wody.

    odpowiedz

    • 6 (14)

    nakielanin, w dniu 27-09-2020 14:06:44 napisał:

    Zróbcie zebranie właścicieli lokalów danego bloku, podpisać listę i do prawnika.następnie złożyć wniosek o zmianę zarządcy i po zawodach. Można także założyć sobie samym wspólnotę ,problem jest o tyle że należy wyłonić zarządców i osoby które się zgodzą i podejmą takiego zarządzania. Jest to proste wiem z doświadczenia.Strach ma wielkie oczy ale nie spróbujecie to nie zobaczycie. wszystko musicie potem podpierać o umowy np z ciepłownia ,wodociągami , itd.jak chcecie to mogę wam w tym pomóc i poprowadzić. Wiadomo że są z tym związane koszty.Proponuję na początek znaleźć osoby które się tego podejmą.Np.za z każdej klatki 1osoba.Jeśli blok ma trzy klatki to 3osoby.Jeśli ktoś jest zainteresowany jak to zacząć to proszę o kontakt.lub możemy się umówić .Tylko na poważnie.

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Mieszkaniec Łokietka, w dniu 27-09-2020 14:26:41 napisał:

    Ludzie trzeba coś z tym zrobić, trzeba iść masowo na zebranie i zrobić z nimi prządek. Może żeczywiscie pozakładać wspólnoty mieszkaniowe danego bloku lub wszystkich. Są firmy które to poprowadzą za opłatą od metra. Ale będzie na pewno taniej, wiele taniej jak teraz. Strach ma wielkie oczy ale trzeba od czegoś zacząć!!!! Chore jest żeby płacić tyle remontoweko + eksploatacyjnego, no i te ciągłe podwyżki!!!!

    odpowiedz

    • 4 (12)

    C.O, w dniu 27-09-2020 14:42:38 napisał:

    Koszty w górę o ponad 300 zł.. Jestem za założenie wspólnoty .Oddać ich do Sądu a jak tam nam nie pomogą to trzeba całą SM Chrobry zburzyć. Przyda się dużo taczek . W końcu zróbmy coś. A może teewizja???

    odpowiedz

    • 1 (11)

    Pipi, w dniu 27-09-2020 14:45:36 napisał:

    Jeszcze tyle komentarzy nigdy nie widziałam.Brawo.

    odpowiedz

    • 6 (16)

    Tak nie może byc, w dniu 27-09-2020 15:02:42 napisał:

    Kadencja Rady Nadzorczej kończy się w przyszłym roku. Ale by ją zmienić trzeba IŚĆ NA ZEBTANIA.

    odpowiedz

    • 5 (15)

    Lokator, w dniu 27-09-2020 15:33:01 napisał:

    Spółdzielnia Mieszkaniowa Chrobry to banda oszustów.Podwyżki czynszu po kilka razy w roku masakra:(a człowiek zużycia 0a nadpłaty 200zl. A po telefonie do nich usłyszałem ze wzrosły koszty stałe.Czlowiek nie może odkręcić kaloryfera bo nie zarobi na przyszły rok na dopłatę:(To bada oszustów:(Jeszcze kilka osób musza zatrudnić:(Podwórko wyglada okropnie można kapać się w błocie.Czynsz podwyższają kilka razy w roku a z podwórkiem nic nie zrobią.Nie wspomnę już o kredycie który spłacają lokatorzy a ducha spada i to bez wiatru.

    odpowiedz

    • -1 (15)

    Arnold, w dniu 27-09-2020 15:51:49 napisał:

    Zapraszam wszystkich do polubienia fanpage FB Zakłady Mięsne w Paterku szansą na rozwój https://www.facebook.com/groups/1032087003893234

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 7 (13)

    Janina, w dniu 27-09-2020 17:04:27 napisał:

    Wspólnota mieszkaniowa owszem jest wyjściem ale nie gdy sąsiedzi reprezentują poziom intelektualny wyborców PiS-u .

    odpowiedz

    • 1 (7)

    lokator, w dniu 27-09-2020 17:08:21 napisał:

    Ja mam licznik ogrzewania. Za cały poprzedni rok zapłaciłem kosztów stałych 350zł. Za samo ogrzewanie 160 zł :) Razem 510 zł :) Wszystko z KPEC w Bydgoszczy :) Wychodzę do pracy to zawsze zakręcam grzejniki :)

    odpowiedz

    • 2 (8)

    Dozorca, w dniu 27-09-2020 18:04:20 napisał:

    Stara odwieczna zasada każdej Spółdzielni jest taka że bilans ogrzewania musi zamknąć na zero.Odbywa się to w mniej lub bardziej uczciwy sposób.Wszystko zależy od tego z jakimi członkami spółdzielni przychodzi się Zarządowi mierzyć.Sprawa rzetelności,uczciwości pomiaru i właściwego działania podzielników wraca zawsze w sezonie grzewczym jak bumerang.Chrobry nie jest tu wyjątkiem.Natomiast podstawą jest tu aktywność i czujność członków Spółdzielni.Zawsze dany blok może przejść na ryczałt,jeżeli są poważne zastrzeżenia do systemu rozliczeń,oraz wiarygodności urządzeń.A te jak wiadomo z innych Spółdzielni w Polsce bywają mocno wadliwe i często pozbawione atestów.Kwestia tego jakiego typu są-czy już te nowoczesne ,czy te archaiczne w których często podważany jest pomiar.Druga strona medalu,znacznie ważniejsza w tej całej układance to taka,że Spółdzielnia uchwala regulamin rozliczania kosztów centralnego ogrzewania w bloku ustalając koszty stałe i zmienne. Dodam z własnych spostrzeżeń, że mają niewiele wspólnego z fakturami, które wystawia ciepłownia. Koszty stałe i zmienne to proporcje, według których następuje rozliczenie dla poszczególnych mieszkań. Zdaniem ekspertów, udział kosztów zmiennych nie powinien przekraczać 15 proc., tymczasem stosunek nierzadko wynosi 50:50, a nawet 30:70. Tu należy upatrywać wysokich opłat i nie bać się wchodzić w spór ze Spółdzielnią w ramach tzw.odszkodowań grzewczych.Jeżeli napotkacie tam opór,pozostaje już tylko spór z powództwa cywilnego.Tak wiem poważnie to brzmi,ale uwierzcie mi bo przeszedłem tę drogę w innej sprawie-bułka z masłem ;-)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (7)

    Joker, w dniu 27-09-2020 18:28:23 napisał:

    Czy w takim bloku mogę odłączyć się odcentralnego i zalaczacyc ogrzewanie gazowe lub elektryczne. Podajcie jakie macie rachunki z wyszczegolnieniem na metraz, koszty stale i zmienne

    odpowiedz

    • 2 (6)

    świnia, w dniu 27-09-2020 18:43:40 napisał:

    Joker - sąsiad zwrócił się do kielactwa o zgodę na montaż ogrzewania gazowego - odmówili

    odpowiedz

    • 6 (10)

    członek sm, w dniu 27-09-2020 19:36:22 napisał:

    Trzeba odwołać prezesa, powołać nową RN i wziąć się do uczciwej roboty. Prezes pewnie myśli że ma dożywotni etat, a jego niekończące się źródło dochodów. CZAS TO ZAKOŃCZYĆ !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    odpowiedz

    • 3 (11)

    Ona, w dniu 27-09-2020 20:18:06 napisał:

    Sprawę trzeba nagłośnić ale w telewizji:)

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Joker, w dniu 27-09-2020 20:33:30 napisał:

    właściwa kolejność: 1. pozwolenie z administracji/zgoda sąsiadów (musisz mieć zgodę pow. 50% lokatorów) 2. opinia kominiarska 3. warunki przyłączenia z gazowni 4. projekt/pozwolenie na budowę/zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych 5. montaż/próba szczelności inst. gazowej-protokół 6. zgłoszenie do gazowni (zmienią licznik na G-4) i powtórnie do zakładu kominiarskiego jeszcze może się okazać, że nie masz dwóch wolnych przewodów kominowych i będą "schody"

    odpowiedz

    • 3 (5)

    Joker, w dniu 27-09-2020 20:37:21 napisał:

    Chyba inaczej wygląda sprawa w przypadku kiedy w mieszkaniu mamy gaz. Wtedy odpada załatwianie przyłącza gazu i poprowadzenie go przez części wspólne (odpada zgoda połowy wspólnoty). Wtedy trzeba mieć opinie kominiarza i dwa przewody wentylacyjne. Podobno cala instalacja i junkers kosztuje 20 tys. To chyba juz lepiej miec ogrzewanie elektryczne

    odpowiedz

    • 7 (9)

    madeinnaklo, w dniu 28-09-2020 06:29:19 napisał:

    Gadanie. I tak co roku. Nic się nie zmieni. Zawsze to samo stękanie a żadnych konkretnych ruchów. Dalej będą was doić. Żeby wyłożyć prawie 3 tys. i siedzieć przy zakręconych kaloryferach. Żenua.

    odpowiedz

    • 5 (9)

    Nakło, w dniu 28-09-2020 06:59:49 napisał:

    Czas zmienić zarząd spółdzielni.

    odpowiedz

    • 1 (7)

    mieszkaniec, w dniu 28-09-2020 08:06:23 napisał:

    a ja mam takie pytanie w bloku numer 8 nie ma podzielników jest wspólnota mieszkaniowa i oni dopłat nie mają a wręcz przeciwnie przeważnie nadpłatę b o rozliczany jest cały blok ,przecież ten blok też korzysta z miejskiego ogrzewania z tej samej rury skąd takie różnice ? czy umie to ktoś ze spółdzielni Chrobry wytłumaczyć ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 6 (8)

    W. K., w dniu 28-09-2020 11:07:53 napisał:

    a moj sąsiad wogole nie grzał całą zime i ma dopłate

    odpowiedz

    • 5 (7)

    karolina, w dniu 28-09-2020 11:08:30 napisał:

    Zdjąc podzielniki i bedzie po kłopocie

    odpowiedz

    • 4 (4)

    igor, w dniu 28-09-2020 11:09:51 napisał:

    koszty miesięczne są przerazające , ludzie przeliczcie sobie ile to wychodzi na miesiąc to w stolicy jeswts taniej

    odpowiedz

    • 2 (6)

    Sm Chory, w dniu 28-09-2020 11:10:53 napisał:

    Za 2500 ogrzałbym dom a nie mieszkanie 36m.. podzielniki ktore mierza niewiadomo co!! sasiedzi, ktorzy ogrzewaja sie moim ciepłem.. ja musze za nich zapłacić bo Oni siedza w jednym pokoju.. to jest kpina poprostu.. tyle lat płacone na fundusz remontowy a termomodernizacja na kredyt i to JAKI!!! A teraz to.. zamiast płacić mniej, place wiecej!! Jakie zaliczki sa wyplacane za te doplaty.. co mierza podzielniki bo na pewno nie zużycie ciepła

    odpowiedz

    • 8 (20)

    Ola, w dniu 28-09-2020 11:57:05 napisał:

    Pokrzywdzeni pseudo przez spółdzielnię to najbardziej ci co zakręcają kaloryfery i chcą żeby sąsiedzi wokoło ich grzali. Najlepiej jeszcze zawilgocić mieszkanie i dostać odszkodowanie z ubezpieczenia. Bardzo dobrze, że koszty stałe są do płacenia na wysokim poziomie a reszta z podzielników. Niektórzy to by chcieli zwroty większe jak wnoszone zaliczki. Kpec tez podnosi stawki. Spółdzielnia nie może oszukać , bo koszty plus naliczenia muszą się równać zero.Po komentujących widać ,że kaloryfery skręcone mieli i w kurtkach siedzieli w mieszkaniu.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (3)
    • 4 (10)

    Kogut, w dniu 28-09-2020 16:09:11 napisał:

    Czekamy na odzew spółdzielni????

    odpowiedz

    • 1 (9)

    Kogut, w dniu 28-09-2020 16:10:31 napisał:

    Czy brakuje tam komuś odwagi żeby coś wyjaśnić??

    odpowiedz

    • -4 (6)

    Abi, w dniu 28-09-2020 21:35:41 napisał:

    Należy w grupie 3-5 właścicieli lokali danego bloku udać się do Spółdzielni Mieszkaniowej i poprosić o odczyty stanu liczników głównych w bloku na CO i CWU , oraz rozliczenie zbiorcze dla danego bloku. Poprosić o faktury za ciepło za 2019r., ustalić nr liczników głównych dla bloku , na podstawie faktur wykazać poniesione koszty dla bloku . Z tych danych będzie można ustalić co jest powodem nieuzasadnionych kosztów. Temperatury powietrza w 2019 r. nie wskazują aby podwyżki były uzasadnione. Dokonano wcześniej ocieplenia budynku i koszty ogrzewania są wyższe to wymaga bezwzględnego zweryfikowania tych rozliczeń ciepła, gdyż SM w takim przypadku powinna wystąpić o zmniejszenie mocy zamówionej ciepła , dlatego koszty stałe powinny być niższe. . Co do CWU sprawdzić w mieszkaniach czy liczniki zużycia ciepłej wody właściwie wskazują pobory wody.

    odpowiedz

    • 7 (7)

    Dorota, w dniu 28-09-2020 23:13:02 napisał:

    Napiszę wam tak: kiedyś wchodzę do suszarni, a tam sauna ! Skrecilam grzejniki, by móc w ogóle tam wejść.po wysuszeniu prania zakręcilam grzejnikina zero. Niedziela: 8 rano domofon. Czy mogę zejść z kluczem do suszarni, bo sąsiadce w nogi zimno. No cóż, wyłączyłam darmowe ogrzewanie podłogowe

    odpowiedz

    • 5 (9)

    Xxx, w dniu 29-09-2020 03:00:07 napisał:

    Ja mam dopłaty 880zl ciekawe za co jak praktycznie cały czas kaloryfery skręcone miałem

    odpowiedz

    • -2 (4)

    Mieszkaniec SM Chrobry, w dniu 29-09-2020 07:10:57 napisał:

    Skąd koszty stałe?? W Paterku jak jest zima i śnieg to po rozmarznietym śniegu i ziemi mozna trafić do ZNTK, bo rury i zabezpieczenia termiczne jeszcze z komuny a wtedy koszty stałe sie nie liczyły.

    odpowiedz

    • 2 (2)

    relane, w dniu 29-09-2020 14:24:22 napisał:

    To już chyba lepiej wydać po 10 tys od mieszkania na przebudowę ogrzewania tak żeby każdy miał licznik. Powinni dopłacić z ochrony środowiska bo wtedy zmniejszy sie zuzyzie ciepła i będzie mniej dwutlenku węgla.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 2 (4)

    relane, w dniu 29-09-2020 14:24:54 napisał:

    Podawajcie metraż, ulicę i całkowity koszt za ogrzewanie

    odpowiedz

    • 4 (4)

    ja, w dniu 29-09-2020 14:30:24 napisał:

    Moje stawki od metra w bloku nie bedacego pod zarzadem SM. Woda-abon. 8,95 Ubezpieczenie 0,06 Wyn. Zarząd. 0,45 Eks. i konser. 0,72 Fund.Remont. 0,2 Sprzątanie 0,5. Za ogrzewanie 10 zł za metr kosztow stałych i 160 zł za zuzycie ciepla

    odpowiedz

    • 6 (10)

    Weronika, w dniu 29-09-2020 20:50:40 napisał:

    Niech ktoś mi wytłumaczy, stoi blok sm Chrobry obok westfalka, czy oni mają inny sposób ogrzewania, czy innymi rurami płynie ciepło? Bo różnice w rachunkach są spore??

    odpowiedz

    • 4 (4)

    Ewa, w dniu 30-09-2020 21:39:50 napisał:

    Trzeba coś z tym zrobić tak nie może być

    odpowiedz

    • 4 (4)

    John doe, w dniu 04-10-2020 18:53:20 napisał:

    Kur*a 1400 zł dopłaty koszty stałe to połowa tejże rabunkowej opłaty chyba ich pokur**o . W zeszłym roku było 700 zł niecałe .śmiech na sali

    odpowiedz

    • 5 (5)

    Łukaaz, w dniu 04-10-2020 19:13:24 napisał:

    Co roku jest to samo... SM Chrobry kasę z Nas ściągają i to grubą kasę a jak jest zebranie to ci co krzyczą siedzą cicho jak strusie a pracownicy i prezes ma nas w d.... taka prawda. Tutaj wszyscy krzyczą a nic oficjalnie nikt nie robi..... żałosne

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (4)

    Basia, w dniu 05-10-2020 10:16:38 napisał:

    kochani napiszmy oficjalnie pismo do SM Chrobry......zbierzmy podpisy i dajmy coś moze konkretnie go gazety, niech ludzie się dowiedzą co to za przewałki sie u nas robią !!!!!!!

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Andrzej, w dniu 10-11-2020 22:39:39 napisał:

    Jestem właścicielem kawalerki o powierzchni 37 m2. Kiedy dostałem rozliczenie ogrzewania włosy stanęły mi dęba. Kwota dopłaty wynosiła ponad 1100 zł. Wychodzi na to że ogrzewanie kawalerki kosztuje mnie ok. 200 zł miesięcznie. Oczywiście zgłosiłem reklamację do spółdzielni, ale zasłaniają się regulaminem i że wyliczenie jest sporządzane przez specjalistę. Cała sytuacja jest po prostu śmieszna.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Metodyka prowadzenia instruktażu stanowiskowego
49PLN
Zadaj pytanie
20PLN
Usługi pełnienia stanowiska Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Balustrady Bramy Ogrodzenia
Budowa magazynów
Usługi prowadzenia ksiąg rachunkowych
od 50PLN
Zezwolenie na zbieranie odpadów
od 2000PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności ustawienia świateł
0

Ciekawe miejsca na terenie Leśnictwa Dębogóra. Co warto zobaczyć?

Pogoda nie zachęca wręcz do #wychodzenia na zewnątrz, więc My chcemy Was zachęcić do lektury przy porannej kawie. Tym razem kilka ciekawych miejsc na terenie Leśnictwa Dębogóra.

(czytaj więcej)
0

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)
0

Ćwiczenia strażaków w Szczecinie. Doskonały obiekt do nauki

W ramach zawartego porozumienia o współpracy #z Politechniką Szczecińską ratownicy OSP JRS wzięli udział w ćwiczeniach zorganizowanych w Akademickim Centrum Szkoleniowym MUSTC.

(czytaj więcej)
0

Edukacyjny piknik z okazji Dnia Ziemi. Wstęp bezpłatny

22 kwietnia 2024 r. po raz pięćdziesiąty czwarty obchodzimy# Dzień Ziemi. To święto ekologiczne, które w tym roku promowane jest hasłem: Planeta kontra plastik. W ramach obchodów Główny Inspektorat Ochrony Środowiska jest współorganizatorem edukacyjnego pikniku na terenie Państwowego Instytutu Geologicznego – PIB.

(czytaj więcej)