Dziś mamy 23 kwietnia 2024, wtorek, imieniny obchodzą:

28 października 2016

Pływali po wodach Europy zachodniej. Były to bardzo atrakcyjne praktyki

fot. ZSŻŚ

fot. ZSŻŚ

W miesiącach wakacyjnych oraz we wrześniu b.r., zgodnie z planem nauczania, realizowana #była indywidualna praktyka zawodowa uczniów klasy IV Technikum Żeglugi Śródlądowej z Nakła nad Notecią.

W większości uczniowie praktykę odbywali na jednostkach śródlądowych pływając po wodach Europy Zachodniej, głównie Holandii, Belgii i Niemiec. Uczniowie co 3-4 tygodnie zmieniali się na różnych jednostkach, tj. na masowcu, zbiornikowcu oraz na kontenerowcach, pływających pod banderami Belgii i Holandii. Uczniowie pogłębiali wiedzę i umiejętności pływając na bardzo nowoczesnych jednostkach śródlądowych zawijając często do największych portów na świecie jakimi są Rotterdam czy Antwerpia. Były to bardzo atrakcyjne praktyki, w tym finansowo, ponieważ najbardziej zaangażowani w pracę na statkach praktykanci potrafili zarobić nawet 500 Euro. Poza Europą Zachodnią kilku uczniów odbywało praktykę na Mazurach na statku wycieczkowym oraz w porcie Gdańsk. Jeszcze inna grupa uczniów klasy IV Technikum Żeglugi Śródlądowej realizowała morską praktykę mustrując w dziale maszynowym statku szkolnego Akademii Morskiej w Szczecinie m/s „Nawigator XXI”.

Odbycie praktyki na statku morskim jest koniecznością przy ubieganiu się o wydanie świadectwa motorzysty wachtowego w żegludze morskiej. Absolwenci Technikum Żeglugi Śródlądowej z Nakła, zgodnie z międzynarodową konwencją STCW, taki dokument mogą otrzymać po odbyciu 2 miesięcy praktyki morskiej.

Podczas praktyki uczniowie doskonalili umiejętności:
• nadzorowania i kontroli załadunku i wyładunku towarów;
• wykonywania komend na statku;
• rozpoznawania oznakowania nawigacyjnego oraz sygnałów nadawanych przez statki;
• manewrowania statkiem z wykorzystaniem napędu i steru;
• wykonywania prac związanych z eksploatacją zestawów pchanych;
• posługiwania się przenośnymi środkami radiowymi oraz obsługiwania środków sygnalizacji;
• wykonywania prac konserwacyjnych silników głównych oraz urządzeń pomocniczych;
• obsługi i kontroli pracy systemów siłowni statkowych oraz urządzeń pomocniczych i mechanizmów pokładowych.

materiał: mgr inż. Paweł Ciereszko Pełnomocnik dyrektora d.s. realizacji postanowień konwencji STCW

Autor nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 70 89

Czytaj również

udostępnij na FB
0

Kolejna wędrówka wzdłuż rzeki Noteć. Trasa nie będzie trudna

Zapraszam na wędrówkę z cyklu# "Po bezdrożach".

(czytaj więcej)
0

Rocznica powstania w gettcie warszawskim. Heroiczna walka

Dzisiaj, 19 kwietnia przypada# 81. rocznica powstania w getcie warszawskim.

(czytaj więcej)
0

Kwiecień plecień. Poranne opady śniegu zaskoczyły mieszkańców

W kcyńskiej gminie dziś rano #padał śnieg z deszczem i to dość intensywnie. Za oknem przez kilkanaście minut panowała iście zimowa aura.

(czytaj więcej)
0

Zmień swoje dotychczasowe nawyki. Serce kocha sport

Systematyczna aktywność fizyczna jest podstawą# zdrowego stylu życia. Małymi krokami spróbuj zmienić swoje dotychczasowe nawyki.

(czytaj więcej)