Dziś mamy 28 marca 2024, czwartek, imieniny obchodzą:

27 października 2015

Nauczanie religii a obchody Halloween w szkołach

Niektóre szkoły, a nawet przedszkola, prześcigają się obecnie w organizowaniu imprez z „okazji Halloween”.

Z pozoru ta niewinna zabawa niesie ze sobą realne zagrożenie. Halloween to pogańskie święto, a chrześcijanie nie powinni uczestniczyć w pogańskich obrzędach. Wśród plemion celtyckich wydrążona dynia była symbolem potępionej duszy, a dynia podświetlona od środka – znakiem rozpoznawczym czcicieli szatana. Anton LaVey, w książce „Biblia szatana”, twierdzi, że obecnie Halloween jest jednym z najważniejszych świąt satanistów. W USA od wielu lat w tych właśnie dniach policja odnotowuje najwięcej tajemniczych zabójstw i rytualnych morderstw popełnianych przez okultystów, którzy oddają w ten sposób cześć złym duchom. Większość Rodaków nie widzi jednak nic złego w zapożyczeniu pogańskiej tradycji, a media głównego nurtu i supermarkety prześcigają się w promowaniu „nowego święta” w ramach szeroko rozumianej tolerancji i poprawności politycznej.

Głos Kościoła jednoznacznie potępiający Halloween zdaje się ginąć pośród zgiełku reklam i programów telewizyjnych, które lansują teorię, zgodnie z którą halloweenowa impreza w niczym nie przeszkadza i należy ją traktować w charakterze rozrywkowym. Co gorsza, wielu praktykujących katolików również przyznaje, że w Halloween nie widzi nic złego. Halloween nie należy w żaden sposób łączyć z chrześcijańską uroczystością Wszystkich Świętych, której tradycja sięga pierwszych wieków chrześcijaństwa, gdy wierni oddawali cześć męczennikom.

Jak to jest, że z jednej strony powszechnie prowadzone są lekcje religii, na które uczęszczają wszyscy uczniowie danej szkoły, a z drugiej strony w czasie zaplanowanych zajęć szkolnych urządzane są obchody halloween. Co na to katecheci, nauczyciele, a przede wszystkim dyrektorzy szkół? Na szczęście opisana niekonsekwencja nie dotyczy wszystkich szkół.

Czy w tym roku ciało pedagogiczne i dziatwa szkół wezmą udział w „obchodach tych szkaradnych maskarad z importu”?

Oceń artykuł: 126 169

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (62) Zgłoś naruszenie zasad

    • 25 (103)

    Honorata, w dniu 27-10-2015 09:57:22 napisał:

    Jestem przeciwna nauce religii w szkołach a tym bardziej finansowaniu jej z budżetu Państwa.Żyjemy jeszcze w wolnym kraju( PIS na dobre się nie zadomowił- jeszcze)..Komu przeszkadza Halloween jakiemuś PIS-owskiemu moherowi,???Nie żyjemy w czasach średniowieczu.Droga młodzieży świętujcie Halloween!!!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (4)
    • 14 (54)

    as33, w dniu 27-10-2015 10:07:24 napisał:

    każda religia to zakała ludzkości !!!

    odpowiedz

    • -4 (60)

    Miechnik, w dniu 27-10-2015 10:54:03 napisał:

    Jestem przeciwny promowaniu pogańskich obrzędów w szkołach, a tym bardziej finansowaniu ich z budżetu Państwa, choć nie żyjemy jeszcze w wolnym kraju (PIS nie ma tu nic do rzeczy). Komu przeszkadza religia katolicka, jakiemuś uprzedzonemu zaślepionemu "postępem" i nienawiścią lemingowi??? Nie żyjemy w niestety w średniowieczu. Droga młodzieży nie dajcie sobie wmuszać satanistycznych guseł!!!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 21 (39)

    gośćgosc, w dniu 27-10-2015 10:56:52 napisał:

    Tak jak uczestniczenie w lekcjach religii, tej czy innej jest nieobowiązkowe, tak i uczestniczenie w tego typu przedsięwzięciach nie jest. Co roku te same bezsensowne dyskusje...zaraz przyjdzie szatan i nas zje... pozdrawiam.

    odpowiedz

    • 12 (30)

    Zenek, w dniu 27-10-2015 10:57:28 napisał:

    Takie pytanie mam odnośnie tej części: "Głos Kościoła jednoznacznie potępiający Halloween zdaje się ginąć pośród zgiełku reklam i programów telewizyjnych, które lansują teorię, zgodnie z którą halloweenowa impreza w niczym nie przeszkadza i należy ją traktować w charakterze rozrywkowym." - a czy w naszym kraju żyją tylko katolicy? Po drugie część obrzędów katolickich także wywodzi się z pogaństwa. Bądźmy trochę tolerancyjni. Czy jeżeli ulicami Nakła idzie pochód z okazji jakiegoś święta katolickiego, to czy słychać głosy oburzenia nie będących katolikami ?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 5 (9)

    ODS, w dniu 27-10-2015 11:09:54 napisał:

    Widzisz Perunie, a nie grzmisz! Na dąb stary w świętym gaju z tym innowiercą.

    odpowiedz

    • 3 (25)

    Wojtek, w dniu 27-10-2015 11:12:32 napisał:

    Kościół powinien uchwalić że każdy katolik powinien żyć tylko 40 lat a poźniej iść do nieba.

    odpowiedz

    • 9 (49)

    JaJacek, w dniu 27-10-2015 11:15:51 napisał:

    Czy jest na sali lekarz? "Internauto" z tegoż wpisu, nie dość, że usiłujesz narzucić innym swoje (jedynie słuszne oczywiście) poglądy, to jeszcze najwyraźniej nie orientujesz się, że wiele z tzw. świąt kościelnych pochodzi od świąt jak to określasz pogańskich. Zwróć też uwagę, że owa pogańskość jest starsza niż chrześcijaństwo, więc ma dłuższą tradycję. To jest nasza prawdziwa spuścizna słowiańska, która została wytrzebiona za pomocą przemocy, tortur, palenia na stosie itd, w imię boga oczywiście. Specjalnie dla Ciebie "internauto" wystawię w oknie dynię, choć nigdy tego nie robiłem :-)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 15 (39)

    obyw, w dniu 27-10-2015 11:17:22 napisał:

    najlepiej to siedzieć w domu i oglądać trwam lub jakieś inne badziewia... ludzie troche luzu,,,, co ma wiara do tej "zabawy"

    odpowiedz

    • 9 (27)

    Miechnik, w dniu 27-10-2015 12:02:25 napisał:

    Wieli mądrali grzmi na "czarnych", woła o "państwo świeckie", lub boi się państwa wyznaniowego, choć mało kto potrafi powiedzieć jak miałoby wyglądać to "państwo wyznaniowe. Jednocześnie wielu z tych krzykaczy organizuje pierwszą komunię świętą dla swych dzieci, chrzci je, lub (O ZGROZO) bierze ślub w kościele!!! Obłuda, fałsz, ciemnota. Zwolenników całkowicie "świeckiego państwa" namawiam do wyjazdu do Korei Północnej - tam jest typowo po świecku.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -9 (31)

    Jot, w dniu 27-10-2015 12:41:06 napisał:

    Nakło to komusze miasto, zatrzymało się w rozwoju, ale dobrze że komuchy dostały po nosie, może się rozpadnie ta zaraza.

    odpowiedz

    • 19 (43)

    xxx, w dniu 27-10-2015 13:20:00 napisał:

    a ja jestem przeciwna nauczaniu religii w szkołach, szkoły są świeckie, jeśli kler chce nauczać religii niech otworzy szkółki dla katolików przy kościołach, inne religie nie mają takich przywilejów.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 15 (37)

    rex67, w dniu 27-10-2015 13:56:21 napisał:

    młodzieży, bawcie się w haloween bo to po raz ostatni, teraz pisuary zabronią się bawić w ten dzień

    odpowiedz

    • 15 (23)

    topiący, w dniu 27-10-2015 14:02:49 napisał:

    Ciekawe jak w opinii "internauty" przedstawia się sprawa topienia marzanny ;-)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 14 (28)

    ewam, w dniu 27-10-2015 14:47:39 napisał:

    Podobnie jak Boże Narodzenie i Wielkanoc także wywodżą się z pogaństwa. Jednak w tej sprawie głosu kościoła nie słychać

    odpowiedz

    • 18 (30)

    Realistka, w dniu 27-10-2015 14:54:23 napisał:

    Wychowawczyni mojego dziecka zorganizowała dzieciom fajną zabawę na Halloween, a katechetka powiedziała, że kto na nią przyjdzie w przebraniu- pójdzie do piekła... Piękny przykład, jak terrorem i szantażem pozbawić dzieci fajnej zabawy.. Prawdziwa lekcja "tolerancji.... "

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (2)
    • 14 (26)

    halloween, w dniu 27-10-2015 15:34:03 napisał:

    Ktoś tu chyba zapomniał, że szkoły są świeckie. Religia nie jest obowiązkowa, a jak ktoś już na nią chodzi to niech nie bierze w tym udziału. Nie zapominajmy, że są też ludzie niewierzący i to biadolenie o tym jakie to Halloween jest złe dla WASZEJ wiary normalnie w świecie nas wk*rwia

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 11 (17)

    Janka, w dniu 27-10-2015 19:26:05 napisał:

    Temat kontrowersyjny,tym bardziej duzy szacunek dla autora za poruszenie tego tematu :) Osobiscie zgadzam sie z autorem w kwestii Halloween,ale bardziej skupilabym sie na kwestiach religijnych ogolnie,bo szkola jako taka ma prawo robic takie zabawy.Pozdrawiam :)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (10)

    Internauta2, w dniu 27-10-2015 19:37:59 napisał:

    Internauto!! Dlaczego ukrywasz się pod banalnym pseudonimem, skoro tak wierzysz w to, co piszesz?

    odpowiedz

    • 8 (10)

    gdzie jest krzyż, w dniu 28-10-2015 08:50:55 napisał:

    konstytucja rozdziela państwo od kościoła a Wy macie problem... Religi i ks. w szkole mówimy NIE!!

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 6 (6)

    wert, w dniu 28-10-2015 14:21:35 napisał:

    prawda jest taka, że jeżeli lekcje religii nie odbywałyby się w szkołach ponadgimnazjalnych to z własnej woli poszłoby na nie 10-20% młodzieży, gimnazjum jeszcze tak do bierzmowania

    odpowiedz

    • 4 (8)

    inotop, w dniu 29-10-2015 17:36:30 napisał:

    TOLERANCJA - znaczy akceptuje i nie krytykuje kogoś za odmienne poglądy, wybory, wiarę etc. znaczy nie zgadzam się z kogoś wiarą, obrządkami ale wiem, że ma prawo do tego aby być innym i robić co innego. Jeśli ktoś wysyła dziecko na halloween, to ma do tego prawo, i pseudokatolicy powinni to rozumieć, bo przecież ta religia głosi wiele o tolerancji...

    odpowiedz

    • 5 (7)

    mr g, w dniu 30-10-2015 06:47:05 napisał:

    Czepiacie się niewinnego święta w ktorym dzieci się bawia porównując to z morderstwami i zbrodniami. Może warto zastanowić się czy religia ktora obludnie zakłada miłość i szacunek do innych a tak na prawdę jej przedstawiciele przesdstawiaja postawę pełną agresji i nietolerancji nie jest gorsza... Wyimaginowane morderstwa są niczym w porownaniu z czasami inkwizycji...

    odpowiedz

    • -3 (7)

    cukierek, w dniu 30-10-2015 22:03:39 napisał:

    Halloween – zwyczaj związany z maskaradą i odnoszący się do święta zmarłych, obchodzony w wielu krajach w wieczór 31 października, czyli przed dniem Wszystkich Świętych. Odniesienia do Halloween są często widoczne w kulturze popularnej, głównie amerykańskiej. Halloween najhuczniej jest obchodzony w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Mimo że dzień nie jest świętem urzędowym, cieszy się po święcie Bożego Narodzenia największą popularnością[1]. Święto Halloween w Polsce pojawiło się w latach 90. Jakoś do tej pory ta niewinna zabawa nikomu nie przeszkadzała, niech dzieciaki się bawią, a Ty jak nie masz na cukierka to po prostu zrobią Ci psikus.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 3 (9)

    polka, w dniu 02-11-2015 21:05:27 napisał:

    Wszystko co Amerykańskie chwalicie , a co z naszą kulturą ? Może przez to liczycie na wizy do stanów ?

    odpowiedz

    • 3 (3)

    ciocia samo zło, w dniu 04-11-2015 21:26:47 napisał:

    Wszyscy macie rację, na tym właśnie polega demokracja. Prawo do wolności słowa,sumienia itd. Każdy zrobi i tak co podyktuje mu sumienie. Pozdrawiam.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    DOKS, w dniu 29-10-2016 20:42:21 napisał:

    Słyszałam że kurator zabronił organizować w szkołach Halloween, mam nadzieję ,że dyrektorzy sami podejmą decyzję. Proszę nie straszyć dzieci piekłem!

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
od 2000PLN
Szkolenie z pierwszej pomocy
49PLN
Balustrady Bramy Ogrodzenia
Szkolenia p.poż.
od 50PLN
Prowadzenie kadr i płac dla firm
od 50PLN
Kolaż ze zdjęć 30x40
16,00PLN
Szkolenie z HACCP
59PLN
Zezwolenie na transport odpadów
od 2000PLN
0

Prawo pocztowe. Prezydent podpisał nowelizację ustawy

Ustawa umożliwia przekazanie Poczcie Polskiej# 2,052 mld zł dotacji na finansowanie kosztu netto obowiązku świadczenia usług powszechnych w latach 2021-2024 r.

(czytaj więcej)
0

Strażacy zaatakowani podczas akcji. "Apelujemy o szacunek i wsparcie"

27 marca 2024 roku o godz. 20:30, strażacy z Komendy Powiatowej #Państwowej Straży Pożarnej w Limanowej zostali wezwani do pożaru na jednym z osiedli w m. Koszary.

(czytaj więcej)
0

Pod Bydgoszczą wylądowało UFO? Tajemniczy spodek pod lasem

- To spodek obcej cywilizacji, UFO, a może to jakieś urządzenie szpiegowskie# z innego kraju? - spekulują mieszkańcy Tarkowa Dolnego w powiecie bydgoskim na widok dziwnego pojazdu, który stanął na jednej z łąk pod lasem w powiecie bydgoskim.

(czytaj więcej)
0

Społeczne sadzenie lasu. Akcja żołnierzy Obrony Terytorialnej

27 marca kujawsko-pomorscy Terytorialsi z kompanii #dowodzenia, 81 batalionu lekkiej piechoty z Torunia, 83 batalionu lekkiej piechoty z Grudziądza oraz pracownicy cywilni RON wraz Dowódcą 8. Kujawsko-Pomorskiej Brygady Obrony Terytorialnej płk Marcinem Dojasiem w ramach kolejnej udanej współpracy Brygady z leśnikami wzięli udział w akcji społecznego sadzenia lasu.

(czytaj więcej)