Dziś mamy 15 lutego 2025, sobota, imieniny obchodzą:

1 lutego 2025

List otwarty. „Więcej odwagi w słuchaniu wszystkich mieszkańców”

fot. archiwum redakcji

fot. archiwum redakcji

Do naszej redakcji wpłynął list otwarty od mieszkańca Nakła#, który zabrał głos w sprawie ostatniego spotkania nakielskich radnych z miejscowymi przedsiębiorcami ws. budowy kolejnej części Aura Parku.

Oto pełna treść nadesłanej wiadomości.


Szanowna Redakcjo,
Z prawdziwą fascynacją, niepozbawioną jednak nuty konsternacji, przeczytałem relację z ostatniego spotkania nakielskich radnych z miejscowymi przedsiębiorcami. Jakżeż to wymowne, że dyskusja o przyszłości całego miasta została zawłaszczona przez nieliczną grupę osób, która – pod płaszczykiem troski o „równowagę” – zdaje się rościć sobie monopol na prawdę, jakby Nakło było ich przysłowiowym kamieniem, a nie dynamiczną wspólnotą. Czyż nie powinniśmy się raczej dziwić, że o losach inwestycji, która dotyczy tysięcy mieszkańców, decyduje się w wąskim gronie „znajomych z Rynku”, podczas gdy głos społeczeństwa pozostaje… no właśnie, gdzie? Czyżby przysłowiowy wiatr rozwiał go wraz z liśćmi na opustoszałych ulicach?

Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że całe to przedsięwzięcie nosi znamiona krucjaty przeciw postępowi, prowadzonej pod sztandarem nostalgii. Czyżbyśmy mieli wierzyć, że to Aura Park – ośrodek tworzący miejsca pracy, przyciągający klientów nawet z okolicznych miejscowości – jest winien temu, że nie potrafią oni konkurować jakością usług, a nie tylko geograficzną bliskością? Ironiczne, że dla tych ludzi, którzy narzekają na „wyludnione” centrum, kilka lat temu z równym zapałem dokonano zmian w organizacji ruchu, które miały… ożywić handel na tych samych ulicach! Czyżby każda zmiana była zła, o ile nie służy ich osobistym interesom?

A propos interesów: czy ktoś zadał pytanie, dlaczego radni tak chętnie zasłuchują się w głosy garstki przedsiębiorców, ignorując przy tym mieszkańców, którzy wolą wygodę nowoczesnej infrastruktury od romantyzmu niejednokrotnie zdewastowanych kamienic? Czyżby kryterium uczestnictwa w debacie publicznej było posiadanie szyldu nad drzwiami? Szkoda, że na spotkaniu nie było miejsca dla tych, którzy widzą w rozbudowie centrum szansę na rozwój, a nie zagrożenie. Może należałoby zapytać: czy Nakło ma być skansenem, strzeżonym przez strażników „dawnego blasku”, czy otwartą przestrzenią dla innowacji? Czy jest to odpowiedni sposób dialogu w dobie kapitalizmu i wolnego wyboru?

I na koniec: czy naprawdę musimy udawać, że sprzeciw wobec uchwały to „walka o duszę miasta”, a nie zwykły lęk przed utratą przywilejów? Mieszkańcy Nakła nie są jednolitą masą podążającą ślepo za wątpliwymi. Wiele osób byłoby skłonnych wyrazić własne zdanie, gdyby tylko dano im okazję. Zamiast tego otrzymujemy rozgrywkę, w której – pozwolę sobie na sarkastyczne stwierdzenie – najwyraźniej liczą się jedynie zamknięte drzwi sali, gdzie o przyszłości miasta dywaguje się w kameralnym towarzystwie. Skoro w centrum miasta i tak już straszą puste lokale, a przedsiębiorcom rzeczywiście zależy na utrzymaniu życia w sercu Nakła, to czy nie warto właśnie teraz zapytać całej społeczności o to, jakich usług i rozwiązań potrzebuje?

Pozostaję z nadzieją, że nowa kadencja radnych przyniesie więcej odwagi w słuchaniu wszystkich mieszkańców, a mniej ugrzecznionych ukłonów w stronę lokalnych elit. Inaczej bowiem Nakło skończy nie jako Więcbork, lecz jako żywa lekcja tego, jak krótkowzroczność potrafi zabetonować przyszłość.

Z wyrazami ostrożnego optymizmu,
Mieszkaniec Nakła, któremu nie dano głosu

Oceń artykuł: 65 37

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (83) Zgłoś naruszenie zasad

    • 24 (82)

    radni nakla sluchajnie nas , w dniu 01-02-2025 11:30:27 napisał:

    Chcemy rozbudowy aura parku !!!!!!

    odpowiedz

    • 8 (42)

    vtv, w dniu 01-02-2025 11:40:11 napisał:

    Jeśli dla państwa "postęp, inowacyjnoścć, nowoczesność" jest tworzenie parku handlowego to gratuluje. Właśnie trzeba sie zastanowić , wykonać analizę przez specjalistów jaki wpływ bedzie ta inwestycja na główne ulice centrum Nakła , może należało by przywrócić ruch drogowy do poprzedniego stanu,

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 13 (35)

    mieszkaniec były przedsiębiorca , w dniu 01-02-2025 11:55:10 napisał:

    tak jak autor napisał dajmy mieszkańcom wybór, co do centrum nie da sie ukryc ze problem istnieje, czy mieszkancy chcą takiej lub gorszej wizytówki miasta, mielismy okazję na prawdziwego inwestora w Paterku tylko radni jak zwykle wystraszyli sie kilku mieszkanców, pytanie ilu ldzi straci prace ilu zyska, nie mozna patrzeć tylko pod siebie jak i mieszkancy i przedsiebiorcy - radni muszą zrobić analize wplywu inwestycji i opini mieszkanców.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (26)

    Krzychu , w dniu 01-02-2025 12:11:40 napisał:

    Najlepiej zróbta te fastfudy KFC kebaby to jeszcze więcej będzie Turków w tym śmierdzącym nakle

    odpowiedz

    • 9 (15)

    nauczyciel , w dniu 01-02-2025 12:24:09 napisał:

    Wszelka odpowiedzialność za losy Nakła będzie odpowiadała Rada Miasta , dlatego radni muszą głeboko to przeanalizowąć , co zrobić z rynkiem może faktycznie ruch dwukierunkowy i co z dalsza rozbudową Aury , argumenty ZA i Przeciw a nie tylko jakaś sonda.

    odpowiedz

    • 23 (27)

    Normalna , w dniu 01-02-2025 12:28:14 napisał:

    Jeszcze więcej McDonaldów KFC żabek tylko dzieci szkoda. Kto je będzie leczył jak lekarzy coraz mniej. No ale młode mamusie o tym teraz nie myślą. Wystarczy teraz na nie popatrzeć.

    odpowiedz

    • 22 (36)

    U, w dniu 01-02-2025 12:30:46 napisał:

    Brawo,popieram autora listu

    odpowiedz

    • 17 (27)

    Mieszkaniec , w dniu 01-02-2025 12:36:16 napisał:

    A może by tak ktoś pomyślał w końcu o Kładce z Os.Łokietka do Aura Park Dzieci do szkoky miały by blisko zamiast chodzić na około

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 6 (12)

    Analityk, w dniu 01-02-2025 12:43:55 napisał:

    Niezależni doradcy , menadżerowie, radni opinia publiczna przedsiębiorcy , argumenty = decyzja Za Przerciw panowowie Radni i Włodarze

    odpowiedz

    • 11 (13)

    Olek , w dniu 01-02-2025 12:47:51 napisał:

    Odblokujcie Nakło , ściągnijcie przedsiębiorców a nie odstraszajcie , a problem sam się rozwiąże ograniczyć rozbudowę o 50% i będzie ok

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -10 (32)

    Maik, w dniu 01-02-2025 12:59:33 napisał:

    Jakby autor tekstu zastanowił się albo miał podstawową wiedzę z ekonomi (skąd się biorą pieniądze w budżecie gminy) ,oraz jakie mogą być konsekwencję nie tylko dla przedsiębiorców ale również dla naszej wizytówki (rynku) inaczej spojrzałby na temat.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 21 (31)

    Vn, w dniu 01-02-2025 12:59:56 napisał:

    To właśnie część radnych ma sklepy i za bardzo dbają o dobra dla siebie ,łącznie z ulicą jednokierunkowa. Popieram autora listu.Budowac jak najszybciej. Koniec rządów kliki

    odpowiedz

    • -1 (19)

    Tomasz, w dniu 01-02-2025 13:03:15 napisał:

    Tu nie chodzi o przedsiębiorców tylko na ich spojrzenie na przyszłość. Dlatego pełni obaw spotkali się z władzami gminy i to nie o ich "tyłki: chodzi tylko o nasze miasto a w szczególności centrum miasta.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (14)

    morda mordsa, w dniu 01-02-2025 13:27:40 napisał:

    dwac to KFC tenn tego

    odpowiedz

    • 18 (22)

    aaa, w dniu 01-02-2025 13:31:14 napisał:

    w innych miastach kawiarenki w centrum, sklepiki i inna działalność jakoś funkcjonuje. W Nakle to tylko bród i syf. Później się dziwić że ludzie jadą tam gdzie parking gdzie jest czysto i przyzwoicie wygląda. Gdyby centrum miasta było schludne i były miejsca gdzie można sobie usiąść, zaprosić na kawę, zabrać na obiad to by było pełno ludzi. Zobaczcie Bydgoszcz i stary rynek

    odpowiedz

    • -1 (15)

    Park, w dniu 01-02-2025 13:34:43 napisał:

    KFC wybudować

    odpowiedz

    • 20 (20)

    Obserwator , w dniu 01-02-2025 14:09:13 napisał:

    W Nakle wszystko robi się wbrew mieszkańcom i na dodatek uwstecznia się nasze miasto. Wszędzie promuje się zdrowy tryb życia a w Nakle wygnano rowerzystów z centrum.

    odpowiedz

    • 7 (17)

    Zc, w dniu 01-02-2025 14:25:14 napisał:

    Kręgielnie wybudować młodzież nie ma gdzie spędzać czasu

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 4 (14)

    CNA, w dniu 01-02-2025 14:34:04 napisał:

    Popieram autora mniejsze miasta jak i większe obstawione są galeriami i funkcjonuje rynek gdzie ruch samochodowy tylko dla mieszkańców. W Nakle w centrum to tzw ,,nakielskoautostrada,, nawet w lodziarni w niby letniej kawiarence w ciszy rozsmakować lody czy kawę to jeden warkot silników. A naprawdę jest potencjał.Dworce PKS czy PKP też poza centrumtak jak u nas a autobusy w Nakle przez Rynek który jest mały w porównaniu do innych miast. .

    odpowiedz

    • 18 (18)

    Zzzz, w dniu 01-02-2025 14:34:18 napisał:

    Odblokować Nakło

    odpowiedz

    • 17 (17)

    Od strony Sadek, w dniu 01-02-2025 14:40:54 napisał:

    Zrobić zjazd w prawo z 10 tki do Aura, tam tylko kawałek asfaltu, nie trzeba by pchać się na skrzyżowanie,

    odpowiedz

    • 21 (23)

    Rynek , w dniu 01-02-2025 15:10:28 napisał:

    Dlaczego centrum miasta głównie rynek nie można umyć chodników karszerem. Psie kupy brud aż śmierdzi. Jaki to koszt. W Hiszpanii widziałem jak myją co kilka dni. Władzo nie cofajmy się do średniowiecza. Gdzie sanepid???

    odpowiedz

    • 16 (18)

    Gnojokok, w dniu 01-02-2025 16:03:48 napisał:

    To są "przy takich okazjach" interesy brudnych rąk.Parszywa polityka lubi kasę,nie nawidzi świadków i fleszu lamp.Dlatego ważne decyzje zapadają w wąskim gronie.Mieszkaniec może co jedynie raz na 4-5 lat przy urnie zdecydować komu powierzyć przyszłość miasta.Jak widać po wyborach-większość decyduje się na szemrane interesy i osoby niegodne sprawowania tych urzędów i stanowisk.Przypadek-? Nie sądzę.

    odpowiedz

    • 12 (18)

    Rychu, w dniu 01-02-2025 16:27:08 napisał:

    Brawo!!! Rząd w mieście do wymiany. Powinno wjechać CBA z kontrolą i prawnicy.

    odpowiedz

    • 15 (23)

    Stefan, w dniu 01-02-2025 16:41:03 napisał:

    Mam nieodparte wrażenie,że w Nakle pewna ( ale ciągle znacząca ) grupa mieszkańców ma poglądy pro putinowskie czy drugiego tego z białorusi,którzy w swoich krajach mieszkańcy wybierają ich od 20 i więcej lat.To jak ma być lepiej skoro tu jest taka sama mentalność,takie same myślenie mimo tego,że żyje się jak w skansenie,miasto od dekad zaniedbane,stopa życiowa niska,wieczne długi,które obecnie dotkną dwa kolejne pokolenia,Co wyborcami kieruje,że brną dalej w te same osoby.Nie mam pojęcia czym i kto ich odurza.

    odpowiedz

    • 23 (27)

    Ala, w dniu 01-02-2025 17:11:25 napisał:

    Ja już pisałem wcześniej. PARKOMETRY odstraszyły to raz. Potem ten głupi ruch jednokierunkowy to 2. Jak mam coś kupić to wolę zamówić do Paczkomatu niż jechać do centrum. A jak coś potrzebuję spożywczego to jadę do Lidla lub do AURY. Nic więcej mi nie potrzeba. A w centrum bylem ostatnio z 1,5 roku temu, poza nielicznym wyjątkiem (bank i specjalistyczny sklep na Hallera). Tyle w temacie. Sami zaoraliście centrum i nic już tego nie zmieni.

    odpowiedz

    • -6 (14)

    Inwestor, w dniu 01-02-2025 17:13:26 napisał:

    spokojnie aura park bedzie rozbodowywany bo musicie nam napelniac kabze

    odpowiedz

    • 25 (27)

    Gość , w dniu 01-02-2025 17:38:09 napisał:

    Hahaha, normalnie otwieram popcorn. Zmieniono organizację ruchu żeby "wypchnąć " ruch samochodowy z centrum na obrzeża miasta i teraz jest zdziwienie że ludzie jeżdżą na zakupy do aura a nie do centrum.

    odpowiedz

    • 11 (19)

    CNA, w dniu 01-02-2025 18:11:06 napisał:

    Nic i nikt ludzi z Nakła I to z centrum nie zablokował niewyludnił To wszechobecna technologia internetowa , handel przeniósł się do internetu powstały paczkomaty, sklepy wprowadziły sprzedaż z dostawą na już pod drzwi. Wszechobecnie sztuczna inteligencja nami zawładnie. Staliśmy się wygodni zamknęliśmy się w domach.

    odpowiedz

    • 8 (12)

    22, w dniu 01-02-2025 18:21:35 napisał:

    Pomysł dla władzy odbudować zniszczony przez Niemców Ratusz przy wlocie ul.Poznańskiej i problem ruchu i rynku rozwiązany i wtedy można będzie spokojnie wypić kawę tak jak w wielu miastach na świecie to by było wyzwanie do tych protestujących ciekawe co by zaproponowali mieszkańcom bo biznes na bazie obecnych lokali i kasa to chyba przeszłość a co do nowych inwestorów to Paterek pokazał smutne

    odpowiedz

    • 7 (15)

    urlop, w dniu 01-02-2025 18:31:58 napisał:

    Prawie każdy kto zasiadał w Radzie Miejskiej ,bądź jest aktualnie miał ogromny wpływ na to , aby mieć najwięcej dla siebie .Kamienice , rozwinięte w kilku miejscach punkty sprzedaży ,dzierżawy . Załatwione działki i wszystko co może przynieść dochód . Dla zwykłych ludzi pozostał ,ruch jednokierunkowy i niedostępny Rynek .Ktoś pisze podatki dla Gminy ,co Wy myślicie że reszta pracującego społeczeństwa nie płaci podatków .Czy ktoś z przedsiębiorców pomógł ludziom których objęło zwolnienie z pracy ? Jeżeli się nie opłaca ,możecie zrezygnować ,podjąć inna pracę .Społeczeństwo jest za tym aby powstawały markety ,aby zrobić coś lepszego niż dotychczas. Trzeba sobie zdać sprawę że ludzie w większości i tak jeżdżą do Bydgoszczy na zakupy ,bo jest duży wybór jest gdzie zaparkować i naprawdę można przyjemnie spędzić czas ,bez wąchania spalin na Rynku .

    odpowiedz

    • 8 (12)

    CNA, w dniu 01-02-2025 19:07:40 napisał:

    Zgadzam się ,,22,, Ratusz na Rynku to dobry pomysł to zawsze budowla która podnosi walory architektury rynków. Stworzyć przyległych ulic deptaki dla pieszych( bo i tak chodzą jak chcą) z tych sklepów spójnie zróżnicowane stworzyć taką ala Galerie na świeżym powietrzu wykopać te ryczące samochody poza rynek przecież one są teraz dowodzące na tym nakielski rynku i ulicach. Każdy jeździ do Bydgoszczy,Torunia ,Poznania czy tak rynki wyglądają obstawione samochodami

    odpowiedz

    • 10 (12)

    Sąsiad starosty , w dniu 01-02-2025 19:24:37 napisał:

    Gdzie są zakłady pracy które miały inwestować w strefie w Paterku. Pamiętam jak Napierała mówił że jest kilkunastu chętnych.. I co? I jak zwykle g.... o .

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 8 (16)

    Axel, w dniu 01-02-2025 19:28:17 napisał:

    Najciekawsza w tym hamowaniu rozwoju wydaje się inicjatywa Sami o Sobie. Najpierw protestuje przeciwko inwestycji w Paterku, teraz wspiera „przedsiębiorców” w blokowaniu rozbudowy Aura Parku.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 9 (11)

    Rynek, w dniu 01-02-2025 20:19:17 napisał:

    Jak długo ta betlejemka będzie straszyć na rynku no i oczywiście ruiny spalonej kamienicy. Jak dlugo jeszcze????

    odpowiedz

    • 7 (9)

    Jan, w dniu 01-02-2025 20:23:52 napisał:

    Czy tego betonowego pomnika nie można przenieść w inne miejsce???? przecież to jest tylko symbol. Można przenieść np.na plac konopnicki tam jest wystarczająco miejsca a rynek lepiej by wyglądał.

    odpowiedz

    • 9 (13)

    Nakielsnka, w dniu 01-02-2025 20:37:18 napisał:

    Może niech w końcu centrum miasta będzie jego wizytówka. W Nakle nie ma żadnej restauracji, kawiarni, pubu czy też innego przyjemnego miejsca gdzie można by spędzić miło czas z przyjaciółmi. Nie mam na myśli tych śmierdzących kebabów i z gówniarzami w środku. Niech centrum miasta będzie przyjemnym miejscem dla wszystkich mieszkańców a nie tak jak teraz miejscem gdzie po zmroku strach wyjść samemu.

    odpowiedz

    • 10 (10)

    Ooo, w dniu 01-02-2025 21:12:37 napisał:

    A co wy na to szanowni radni .Składacie interpelacje z głosów mieszkańców na sesjach rady.Na to mieszkańcy liczyli. Tak ciężko jak ktoś pisał chociaż raz w roku umyć chodniki chociaż w centrum z tego brudu czy to zadanie jest za trudne.

    odpowiedz

    • 4 (10)

    Naklo , w dniu 01-02-2025 21:43:41 napisał:

    Centrum powinno być żeby odpocząć kawiarnia restauracja a kwiaciarnia bank a nie zakupy wszyscy jadą przez naklo po co ? Aqua park powinien się rozwinąć do tego zmiana rozbudowa drogi ronda itd. Żeby ruch był płynny.! Co mamy w centrum ?. sklepy do których kto chodzi ? Porównywanie Nakła do Więcborka to.nie porozumienie tam nigdy nic vie było na rynku

    odpowiedz

    • 5 (11)

    Cna, w dniu 01-02-2025 23:27:41 napisał:

    Boże ty widzisz a nie grzmisz bród smród I ubóstwo żałosna mieścina nierobów za biurek i kowidowych szybek i plex !!!

    odpowiedz

    • 1 (5)

    Nakiel, w dniu 02-02-2025 07:27:51 napisał:

    Wy zawsze narzekacie na brak głosu, a jak są jakieś konsultacje społeczne albo zebrania samorządów mieszkańców to przychodzą 3 osoby na krzyż

    odpowiedz

    • 3 (3)

    Baba , w dniu 02-02-2025 09:01:52 napisał:

    Niestety ale Nakło jest brudne od Potulickiej do końca Staszica. Nie ma koszy na śmieci. Nie ma kawiarenek w których po godz. 20 jeszcze by można posiedzieć,a w niedzielę to w ogóle. Do 18 tylko. I się dziwić że wszyscy chodzą na fastfoodowy. Bo jedynie to jest otwarte dłużej. Czy Aura Park jest dobrym rozwiązaniem? Może i jest ,a ludzie i tak zrobią zakupy gdzie im pasuje np. pojadą do Bydgoszczy. A i tak większość robi przez Internet. A zdania i tak są podzielone. No i na Aura i ma oś Łokietka brakuje komunikacji miejskiej.

    odpowiedz

    • 6 (8)

    Ola, w dniu 02-02-2025 09:11:37 napisał:

    Do Lokalnych Władz. Pozwólcie rozbudować Aura Park przecież to są nowe miejsca pracy. Przyciągnięcie inwestorów- firmy by powstały miejsca pracy. Niech młodzi tu będą zostawać zamiast wyjeżdżać do większych miast i za granicę za pracą. To miasto będzie niedługo miastem emerytów. Po co te wielkie inwestycje - nowe mieszkania, rozbudowa przystani, amfiteatru i inne skoro nie zatrzymujecie tu młodych ludzi. Dajecie im perspektywy na godne życie w Nakle.

    odpowiedz

    • 1 (9)

    Investor, w dniu 02-02-2025 09:17:04 napisał:

    Centrum Miasta zrewitalizować, potrzeba więcej restauracji, kawiarni a nie sklepów z bibelotami - od tego są niszowe sklepy takie jak Action i Pepco, cały ten syf czyli w/w sklepy niech sobie operuje w Aura Parku. Ciemnota Nakielska nie ma szerszej perspektywy widzenia. Z centrum miasta wysiedlić to patologię tam na Górkę do nowych bloków, kamienicę odrestaurować, ulice zamknąć dla ruchu i wtedy z centrum zrobić enklawę restauracji, kawiarni tak żebym żonę mógł zabrać na drogą kawę w czasie lunchu (dla niedouczonych - lunch to taka pora obiadowa) A pozamykane sklepy z Bydgoskiej won na nowy rynek ;)

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 10 (10)

    Nakielanka, w dniu 02-02-2025 12:48:38 napisał:

    Niech gmina zainteresuje się spalonym budynkiem na Rynku.straszny obraz. Skoro właścicieli przerasta ta odbudowa to gmina powinna zadziałać rozwiązać .pomóc. ten spalony dom jest jak na razie wizytówką naszej Gminy

    odpowiedz

    • 11 (13)

    weda, w dniu 02-02-2025 13:28:53 napisał:

    Dlaczego radna biega po mieście zmuszając właścicieli firm do podpisywania list sprzeciwu rozbudowy ,bo strach o rodzinne interesy. Radni nic nie robią dla interesy firm nakielskich ale na zagrożenie własnej dupy reagują. Budować np.Castoramę ,sklepy hydrauliczne , piekarnie itp

    odpowiedz

    • 9 (11)

    Mela, w dniu 02-02-2025 14:26:53 napisał:

    Rozbudować Aura Park, przywrócić ruch dwukierunkowy!!!!

    odpowiedz

    • 0 (4)

    Tttt, w dniu 02-02-2025 14:30:21 napisał:

    Komentarze na poziomie podstawówki

    odpowiedz

    • 5 (7)

    Tom, w dniu 02-02-2025 14:32:35 napisał:

    Przywrócić ruch dwukirunkowy

    odpowiedz

    • 0 (2)

    Elka, w dniu 02-02-2025 17:27:42 napisał:

    Rozbudować Aura park , będą to kolejne miejsca pracy. Rynek i tak już świeci pustkami . Otworzyć na rynku kawiarnie, grile itp by ludzie mogli sobie swobodnie spędzić czas latem . Ludzie nie mają żadnej alternatywy w mieście poza tymi sklepami w parku, by spędzać czas ze znajomymi czy rodziną, po takie atrakcje musimy jeździć do Bydgoszczy. Miasto nic się nie rozwija od wielu lat. Zainwestujcie w jakieś atrakcje społeczne , co da mieszkańca spędzić czas wiosenno-letni w mieście. Szkoda że u nas się nikogo nie słucha i robi się wszystko za drzwiami. Niech to będzie tak jak w mieście obok że jest stworzony budżet obywatelski i osiedla decydują co by chciały w mieście .

    odpowiedz

    • 1 (3)

    XYZ, w dniu 02-02-2025 23:36:00 napisał:

    Jestem za inwestycjami w Aura parku , ale nasi radni są za zwiększeniem ilości Żabek , jest ich aż 9 . Żaden radny i przedsiębiorcy nie reagują na ich powstanie , likwidują lokalne sklepy spożywcze . Widać ,że Żabki ojca Rydzyka mają się dobrze a lokalny pis je wspiera.

    odpowiedz

    • 1 (1)

    atak, w dniu 03-02-2025 00:47:04 napisał:

    Ci sami co pod pretekstem ekologii zamkneli centrum na ruch aut i zabetonowując wszystko stojącymi samochodami teraz płaczą że te ich obszczane i obsrane kamienice nie przyciagaja nikogo? xD Wolne żarty. Was czas już minął.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Brudny_pomnik , w dniu 03-02-2025 08:56:59 napisał:

    I tak będzie Aura rozbudowany, bo kasa musi wpływać do miasta. A z Rynku zrobić deptak i strefę odpoczynku koło brudnego pomnika

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Anna, w dniu 03-02-2025 10:02:23 napisał:

    Ile lat minęło po pożarze tej kamienicy w centrum.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Nakielanin, w dniu 03-02-2025 10:56:28 napisał:

    Jestem za rozbudową

    odpowiedz

    • 2 (2)

    2104, w dniu 03-02-2025 12:23:36 napisał:

    Naprawdę sadzicie ze ten list , napisał zatroskany pokrzywdzony mieszkanie Nakła ??

    odpowiedz

    • 0 (0)

    krajan, w dniu 03-02-2025 16:12:47 napisał:

    Dla ciekawości,chciałbym się dowiedzić ile miasto otrzymuje podatków od parku handlowego, a ile od sklepów w centrum miastaprosta sprawa,radni do katkulatorów.

    odpowiedz

    • 1 (3)

    xx, w dniu 03-02-2025 16:24:53 napisał:

    Wg Was najlepiej zarżnąć nakielskich przedsiębiorców bo im zazdrościcie. Ludzie nie tędy droga. Niedługo na mieście zostaną tylko żule i zasrane chodniki. Wolicie zapieprzać w jakieś niemieckiej sieci byle tylko nie zarobił swój.....

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 0 (2)

    xx, w dniu 03-02-2025 16:30:16 napisał:

    a i przypominam, że zysk gminy z naszych lokalnych przedsiębiorców to nie tylko podatek od nieruchomości jak tu niektórzy sugerują, do gminy wracają również w pewnej części podatki dochodowe od przedsiębiorców. Jak wiadomo sieciówki płacą w miejscu rejestracji firmy a nie jest to Nakło.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -1 (3)

    Nie wierze w to co czytam, w dniu 03-02-2025 16:37:00 napisał:

    "mniej ugrzecznionych ukłonów w stronę lokalnych elit. Inaczej bowiem Nakło skończy nie jako Więcbork, lecz jako żywa lekcja tego, jak krótkowzroczność potrafi zabetonować przyszłość" nie wiem co to za filozof napisał ale z pewnością nie ma zielonego pojęcia o biznesie i rozwoju gminy, to jakaś niedowartościowana ciepła klucha zapewne mieszkająca z mamusią i kotem.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (1)

    Nowa, w dniu 03-02-2025 18:37:28 napisał:

    Brawo dla tego Pana

    odpowiedz

    • 2 (2)

    Xyz, w dniu 04-02-2025 23:28:21 napisał:

    Dobrze że na Staszica bloki szybko powstały. Wiadomo dlaczego... Cały czas tylko układy w tym chorym mieście.

    odpowiedz

    • -2 (2)

    Nakielan , w dniu 05-02-2025 21:18:07 napisał:

    Układy to jedno a drugie jestem za rozbudową rynku także jako w Bydgoszczy bo puki co Nakło umiera

    odpowiedz

    • -1 (1)

    Cvw, w dniu 06-02-2025 00:33:23 napisał:

    Zbudowali parking a na nim zero samochodów po co

    odpowiedz

    • -1 (1)

    xyz, w dniu 06-02-2025 20:21:54 napisał:

    A oc co chodzi z tymi blokami na Staszica, to prywatna inwestycja czy co

    odpowiedz

    • 0 (0)

    TOM, w dniu 06-02-2025 20:42:15 napisał:

    Co wy porównujecie Nakło do Bydgoszczy, kawiarenki, restauracje na kogo z nas na to stać ,musi byc rotacja ludzi aby cos było rentowne, odblokujcie Nakło

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Karolina, w dniu 06-02-2025 21:44:41 napisał:

    Rynek , kawiarenki ,kwiaty fontanna ławeczki.

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Anzelm, w dniu 09-02-2025 10:23:35 napisał:

    W jaki sposób się wzbogacić i swoją rodzinę. Ja jestem ustawodawcą i poniekąd rządzę. Rządzić chcę za coraz większe pieniądze. Jestem tu siedzący i ty mnie wybrałeś. Płoń,płoń..... nie ma litości....

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Przejezdny, w dniu 09-02-2025 10:48:18 napisał:

    Parking akurat już zapełniony, korzystam ,zostawiam auto ,przechodzę tunelem na peron i wsiadam do pociągu

    odpowiedz

    • 0 (0)

    Nie Kotlowni, w dniu 09-02-2025 11:16:47 napisał:

    Nie kotlowni pod naszym oknem. W Paterku zawiazuje sie grupa protestacyjna. https://www.facebook.com/share/p/14wiBZuwwV/

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Fotoobraz na płótnie 50x70
121,00 zł PLN
Metodyka prowadzenia instruktażu stanowiskowego
49PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności zawieszenia
KOBIZE
500PLN
Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
od 2000PLN
Szkolenie z zakresu ochrony danych osobowych
79PLN
Szkolenie bhp dla studentów
79PLN
Balustrady Bramy Ogrodzenia
0

O tym budynku krążyły legendy. Zostały tylko gruzy

We wtorek (11 lutego) wyburzono # dom przy Szosie Bydgoskiej w Łochowie. Nie byłoby w tym nic sensacyjnego, gdyby nie dziwne opowieści związane z tym miejscem. Podobno w niewykończonym nigdy budynku działy się niesamowite rzeczy. Mówiło się, że dom był nawiedzony.

(czytaj więcej)
0

Walentynki w stylu eko. Jak świętować z miłością do planety?

Każdego roku święto zakochanych generuje ogromne# ilości plastikowych opakowań, jednorazowych ozdób i masowo produkowanych gadżetów, które szybko stają się odpadami. Na szczęście coraz więcej osób dostrzega, że najpiękniejszym wyrazem uczuć mogą być ręcznie wykonane upominki czy prezenty w formie doświadczeń. Sprawdź, jak celebrować Walentynki w duchu eko i sprawić, by ten wyjątkowy dzień był pełen miłości – nie tylko do bliskich, ale i do natury.

(czytaj więcej)
0

Renta wdowia. Na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu wniosku?

Ponad 288 tys. seniorów złożyło już wniosek #do ZUS o tzw. rentę wdowią. W województwie kujawsko-pomorskim zarejestrowano 19,2 tys. takich wniosków. Połączone świadczenia będą mogły być wypłacane od lipca tego roku, a na złożenie wniosku pozostało jeszcze pół roku. Zakład wskazuje, na co warto zwrócić szczególną uwagę przy wypełniania wniosku o „rentę wdowią”.

(czytaj więcej)
0

Walentynki bez kiczu. 7 sposobów na to, jak świętować miłość bez serduszek

14 lutego już jutro – nadchodzi dzień, w którym# kwiaciarnie zamieniają się w magazyny z czerwonymi różami, a czekoladki w kształcie serc okupują każdą sklepową półkę. Ale czy miłość naprawdę wymaga dowodu w postaci prezentu i wieczoru spędzonego w restauracji pełnej innych par, próbujących być romantycznymi na zawołanie? Nie! Miłość to nie data w kalendarzu. To tak naprawdę czasownik – coś, co się robi, pielęgnuje i buduje przez cały rok.

(czytaj więcej)